درم ابریژن

همه چیز درباره ی درم ابریژن

درم ابریژن چی هست و چه مزایا و مضراتی داره!؟ می‌تونیم بگیم پوست، مهم‌ترین تاثیر رو در زیبایی داره. اگه پوست سالم و صافی داشته باشین، بدون شک صورت شما از یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های زیبایی برخورداره. اما راه داشتن یک پوست زیبا چیه؟ چطوری می‌تونیم پوستمون رو به بهترین شکل پاک‌سازی کنیم؟ قبلا براتون نکات طلایی سلامتی پوست رو گفتیم، لایه‌برداری پوست یکی از بهترین راه‌ها است که با درم ابریژن انجام میشه

شما باید هر از چندگاهی پوستتون رو لایه‌برداری کنین تا سلول‌های مرده از بین برن و پوست دوباره با نشاط بشه. اگه می‌خواین با درم ابریژن بیشتر آشنا بشین تا به طور کامل این روش و تاثیراتش رو بهتون معرفی کنیم، ما رو تا انتهای این مطلب همراهی کنین، البته این مورد رو بهمراه موارد مهم دیگه تو دوره آموزش اسکین کر بطور کامل آموزش می دیم.

درم ابریژن چیست؟

درم ابریژن یا به انگلیسی Dermabrasion یک روش لایه‌برداری از پوست هست که از ابزارهای چرخشی برای لایه‌برداری استفاده می‌کنه. این روش معمولا بین افرادی که دوست دارن پوستی صاف، شفاف و بدون لکه داشته باشن، از محبوبیت زیادی برخورداره. حالا شاید براتون سوال پیش بیاد که درم ابریژن چه چیزهایی رو بر طرف می‌کنه؟

باید گفت که این روش یکی از بهترین راه‌ها برای برطرف کردن خطوط ریز صورت، آسیب‌های ناشی از نور خورشید، برطرف کردن بافت‌های ناهموار صورت و از بین بردن رد زخم‌ها است. این روش یک عمل سرپایی محسوب می‌شه که قبل از انجام، دکتر به صورت شما بی‌حسی تزریق می‌کنه و پس از اعمال درم ابریژن خیلی راحت می‌تونید به خونه برگردید.

با این روش لایه‌برداری، جذابیت خودتون رو چند برابر کنین

درم ابریژن برای چه پوست‌هایی مناسب است؟

به طور کلی این روش برای پوست‌های آسیب دیده خیلی توصیه می‌شه. اما اینکه پوست شما چه رنگی داشته باشه هم خیلی موضوع مهمیه. مثلا برای پوست‌های نسبتا روشن هیچ ضرری نداره و طبیعتا باعث بهبود اون می‌شه.

اما اگه پوست خیلی تیره‌ای داشته باشین، جریان یکم فرق می‌کنه. اجرای این روش روی پوست‌هایی که خیلی تیره باشن ممکنه باعث رنگ‌پریدگی پوست بشه. البته این موضوع، فقط یک احتماله ولی به هر حال بهتره اگر پوست تیره‌ای دارین، قبل از لایه‌برداری با این روش، حتما با دکتر مشورت کنین.

درم ابریژن چه تاثیری روی پوست شما دارد؟

این روش، لایه‌های خارجی آسیب دیده پوست رو از بین می‌بره و لایه‌های جدید پوست رو که جوان‌تر هستن در معرض دید قرار می‌ده. درم ابریژن علاوه بر هدیه دادن یک پوست شفاف به شما، باعث برطرف کردن موارد زیر هم می‌شه:

  • جای جوش
  • لکه‌های سنی
  • چین و چروک‌های ظریف
  • لکه‌های پوستی پیش سرطانی
  • زخم‌های ناشی از جراحت یا جراحی
  • خالکوبی
  • آسیب خورشید
  • رنگ پوست ناهموار

البته درم ابریژن تنها راه نیست اما یکی از بهترین راه‌ها است. وگرنه شما می‌تونید با لیزر هم خالکوبی رو از بین ببرین. بهتره برای هر هدفی که از اعمال این روش روی پوست خودتون دارین، با دکتر مشورت کنین تا هیچ خطری شما رو تهدید نکنه.

قبل از درم ابریژن چه نکاتی رو باید رعایت کنیم؟

اگه داروی خاصی رو مصرف می‌کنین، بهتره قبل از انجام این پاکسازی پوستی، حتما با دکتر مشورت کنین. مثلا اگر داروهایی مصرف می‌کنین که پوست رو نازک می‌کنه، شاید نتونین از درم ابریژن برای لایه‌برداری استفاده کنین. یا همونطور که قبلا گفتیم ممکنه دکتر با درم ابریژن روی پوست‌های خیلی تیره مخالفت کنه. همچنین امکان داره که دکتر شما قبل از اعمال این روش، داروهایی رو براتون تجویز کنه. مثل داروهای ضد ویروسی که باید قبل و بعد درمان درم ابریژن برای جلوگیری از عفونت‌های ویروسی استفاده کنین. همچنین می تونین مقاله ای که در مورد بهترین محصولات پاکسازی پوست هست رو بخونین و بیشتر با پاکسازی پوست در خانه آشنا بشید.

آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی یکی دیگه از داروهایی به شمار میان که در صورت داشتن آکنه روی پوست، دکتر حتما اون‌ها رو قبل از لایه‌برداری، برای شما تجویز می‌کنه. بهتره تنهایی این عمل سرپایی رو انجام ندین، و یک همراه داشته باشین برای اینکه شما رو تا دم در خانه همراهی کنه.

درم ابریژن چگونه انجام می‌شود؟

نوع بیهوشی شما در روند این درمان به دکتر بستگی داره. بعضی وقت‌ها دکتر به یک بی‌حسی موضعی اکتفا می‌کنه. اما در بعضی موارد هم برای کمک به آرامش شما و ایجاد احساس خواب‌آلودگی بیشتر، ممکنه آرام‌بخش تزریق کنه. بیهوشی عمومی هم در برخی موارد تجویز می‌شه که احتمال این کار نسبت به بی حسی خیلی کمتره.

در طول درمان درم‌ ابریژن، دستیار دکتر، پوست شما رو کشیده نگه می‌داره و پزشک متخصص، دستگاه مخصوص این کار رو که یک دستگاه کوچک و موتور دار هست و سطح ناهمواری هم داره، روی پوست شما می‌کشه. این عمل ممکنه به یک جلسه کفاف نده و پزشک قسمت‌های بزرگ پوست شما رو در طی چند جلسه درمان کنه. بعد از انجام مراحل درمان، دکتر اون قسمت از پوست رو که با درم ابریژن درمان شده، با یک پانسمان مرطوب، می‌پوشونه و این پانسمان باید یک روز بعد، تعویض بشه.

بعد از انجام روند درمان چه اتفاقی میفته؟

بعد از اینکه این عمل سرپایی انجام شد، پزشک دستورالعمل‌های کامل مراقبت از پوست، تویض پانسمان و مصرف دارو در خانه رو به شما می‌ده و بعد از رعایت همه دستورالعمل‌ها می‌شه انتظار داشت که بعد از دو هفته به زندگی عادی برگردید. منتها با یک پوست شفاف و زیبا! بعد از درم ابریژن پوست شما کمی متورم و قرمز می‌شه و حتی ممکنه کمی احساس کنین که پوستتون می‌سوزه یا سوزن سوزن می‌شه.

در این شرایط هیچ کاری به جز صبر کردن از دستتون بر نمیاد. حدود سه ماه باید صبر کنین تا پوست کاملا به حالت طبیعی خودش برگرده و قرمزی‌ها از بین برن. بعد از سه ماه نتیجه اصلی رو می‌بینین. در طول این سه ماه ممکنه پوست شما مایعی زرد رنگ از خودش ترشح کنه. نگران نباشین، این نشونه خوبیه و به این معنی هست که دارین به آخرین روزهای روند درمان نزدیک می‌شین.

عوارض درم ابریژن

این روش درمان هم با اینکه یک عمل سرپایی هست، اما ممکنه عوارض و خطراتی مثل خونریزی، عفونت یا آلرژی داشتن به داروهای بی‌حسی و بی‌هوشی رو در بر داشته باشه. برخی از عوارض این عمل سرپایی شامل ورم، خونریزی، عفونت، از دست دادن کک و مک ها می‌شود. گاهی هم امکان داره که صورت شما بعد از انجام درم ابریژن زخمی بشه که البته جای نگرانی وجود نداره چون با داروهایی که دکتر تجویز می‌کنه زخم‌ها کاملا از بین می‌رن و فقط یک پوست شاداب و با طراوت براتون می‌مونه.

یادتون باشه که همیشه به توصیه‌های پزشک عمل کنین و با پوست خود با ملایمت رفتار کنین. بهتره از شست و شوی پوست خودداری کنین و به هیچ وجه پوست رو در معرض نور خورشید قرار ندین و بعد از تموم شدن روند بهبودی، حتما هرروز از ضد آفتاب استفاده کنین.

درم ابریژن

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با توجه به مشکلات بوجود آمده برای خطوط تلفن اینترنتی، لطفا جهت اطلاع از دوره های آموزشی و یا دریافت نوبت انجام خدمات زیبایی، با شماره 09198020573 تماس بگیرید.

logo