سلامتی پوست

10 نکته طلایی برای سلامتی پوست

برای حفظ سلامتی پوست باید به شکل مناسبی ازش مراقبت کرد، در واقع پوست لایه ­ای محافظتی برای بخش­های داخلی بدنه که از آسیب دیدگی اون­ها جلوگیری می­کنه. برای همین خودش مدام در مقابل عوامل مختلفی مثل آلودگی، رطوبت، گرما و سرماست. پوست صورت خیلی ظریف­تره و به مراقبت بیشتری نیاز داره. در واقع اصول و نکاتی وجود دارن که با رعایت اون­ها میشه یک پوست سالم و شاداب داشت.

در این مطلب از سایت مانیا آکادمی بیشتر با سلامتی پوست و نکات مهم برای رسیدن به پوستی سالم آشنا میشیم:

اهمیت نکات مراقبتی برای سلامتی پوست

این که پوست با بالا رفتن سن دچار پیری و مشکلات اون میشه کاملاً طبیعیه. این وسط خانم­ها خیلی زودتر از آقایون با این مشکلات مواجه میشن. اما با رعایت یک سری از نکات میشه پیری رو به وقفه انداخت. یعنی کاری کنیم که پوست متناسب با سن پیش بره و زودتر چین و چروک پیدا نکنه و همچنین درگیر لکه، جوش و… نشه.

با رسیدگی به پوست میشه اون رو سالم و باطراوت نگه داشت. البته برای این که سلامتی پوست رو تضمین کرد باید قبل از ایجاد هر کدوم از این مشکلات به فکر چاره بود. خیلی خوبه میشه از همون سن جوونی به پوست رسید و از اون با روش­های مناسب مراقبت کرد.

همچنین می تونید دوره های پیشرفته فیشیال و اسکین کر رو بررسی کنید تا بیشتر با مطالب مرتبط سلامتی پوست آشنا بشید.

10 نکته طلایی برای سلامتی پوست

قبل از همه اگه هنوز مقاله اسکین کر یعنی چی !؟ رو نخوندین پیشنهاد می کنیم اینکار رو انجام بدین تا با اصول اولیه اسکین کر آشنا بشید.

اگر چه پوست ما برای سلامت به یک سری از محصولات پوستی نیاز داره و باید نیازهای اون رو به این شکل تأمین کرد. اما در کل باید به یک سری نکته هم در این مورد توجه کنیم. نکته­ هایی که شاید خیلی ساده به نظر برسند اما کمک می­کنند تا پوست سالم­تری داشته باشیم و از شادابی اون لذت ببریم:

1. خودداری از حمام داغ

یکی از ساده­ترین کارهایی که می­تونید برای سلامتی پوست انجام بدید استفاده از آب گرم و معمولی برای حمام و شستن صورته. آب داغ می­تونه به پوست آسیب بزنه. چون که روغن طبیعی پوست رو از بین می­بره، پوست رو خشک می­کنه و گاهی باعث میشه پوست دچار خارش بشه. حموم کردن رو طولانی نکنید و زیاد داخل حموم نمونید. برای قبل و بعد حموم هم یک مرطوب­کننده مناسب داشته باشید.

 

2. استفاده از شوینده مناسب برای سلامتی پوست

به جای استفاده از صابون که رطوبت پوست رو می­گیره و مشکلاتی مثل خارش و پوسته پوسته شدن رو به همراه داره یک شوینده مخصوص پوست صورت انتخاب کنید و با اون هر روز پوستتون رو بشورید. شوینده مناسب پوست کمک می­کنه تا چربی پوست در حد متعادل نگه داشته بشه و آلودگی­ها هم از بین برن.

3. دوری از آلودگی­ها

 آلودگی فقط وجود مواد آرایشی روی پوست یا گرد و غبار هوای بیرون نیستن. گاهی یک حوله چند بار استفاده شده هم ممکنه باعث انتقال آلودگی به پوست بشه. برای همین حتماً به موقع حوله مخصوص صورت رو عوض کنید تا با استفاده از اون­ باکتری­های مضر رو به پوست نرسونید. یک حوله می­تونه پوست مرده، گرما و رطوبت رو در خودش نگه داره. توی مقاله ی پاکسازی پوست محصولات پاکسازی پوست در خانه رو معرفی کردیم.

همچنین زمانی که قصد خوابیدن دارید مواظب باشید که موها روی صورت نباشن چون که موها هم خیلی زود آلودگی­ها رو جذب می­کنن و میتونن باعث آلودگی صورت هم بشن.

 4. مرطوب نگه داشتن پوست

هیچ وقت اجازه ندید که پوست شما خشک و بدون رطوبت بمونه. یک کرم مرطوب­کننده خوب می­تونه همیشه پوست شما رو مرطوب نگه داره. با استفاده از مرطوب­کننده قبل از کرم­ها و سرم­های مراقبتی از پوست هم می­تونید اثرگذاری اون­ها رو بیشتر کنید. در واقع پوست مرطوب بهتر می­تونه این مواد رو جذب کنه.

5. آبرسانی به پوست

پوست بر اثر کم آبی درگیر خیلی از مشکلات میشه. برای همین خیلی مهمه که به اون آب کافی برسه. یکی از ساده­ترین راه­ها برای تأمین آب بدن خوردن روزی 8 لیوان آبه. برای محیط­هایی که آب و هوای خشک دارند هم بهتره با دستگاه بخور سرد، فضا رو مرطوب نگه داشت تا پوست هم مرطوب بمونه. برای آبرسانی مناسب به پوست استفاده از کرم­های آبرسان هم خیلی تأثیرگذاره.

 

6. استفاده از روغن­های طبیعی برای سلامتی پوست

یکی دیگه از مواردی که به داشتن یک پوست سالم خیلی کمک می­کنه استفاده از روغن­های طبیعیه. روغن­های طبیعی مثل روغن زیتون یا روغن آرگان برای شادابی و سلامت پوست خیلی مفید هستند. شما می­تونید هر چند روز یک بار با یک روغن مناسب پوستتون رو ماساژ بدید. این روغن­ها خیلی از مواد مغذی پوست رو تأمین می­کنند.

 

7.داشتن خواب کافی و باکیفیت

شاید خیلی از ماها از اهمیت خواب روی سلامت پوست غافل باشیم یا فکر کنیم چندان اهمیتی نداره. اما با تنظیم خواب و خوابیدن روزانه 7 تا 8 ساعت خیلی خوب متوجه می شید که پوست داره جون می­گیره و خیلی بهتر از قبل شده. خیلی از مشکلات پوستی به خاطر بی خوابی یا نداشتن خواب کافیه. برای همین یکی از راه­هایی که کمک می­کنه تا پوست باکیفیت­تری داشته باشیم خواب مناسبه.

پوست در زمان خواب، فرصت داره تا بازسازی بشه و پروسه جوانسازی رو به خوبی پشت سر بزاره.

 

8. نقش تغذیه سالم در سلامتی پوست

غذاهایی که ما روزانه می­خوریم تأثیر مستقیمی روی پوست ما و سلامت اون دارند. پس با خوردن غذاهای سالم، میوه­ها و سبزیجات میشه خیلی راحت مواد مغذی مورد نیاز پوست رو در اختیارش قرار داد. سعی کنید غذاهای فست فودی رو به حداقل برسونید و بیشتر غذاهای سالم و مفید مصرف کنید.

 

9. داشتن یک زندگی شاد و به دور از افسردگی

درسته که همه ما ممکنه گاهی اوقات درگیر مشکلاتی باشیم و فشار زیادی روی ما باشه. اما باید تلاش کنیم که روحیه خودمون رو حفظ کنیم و به دنبال شادی باشیم. افسردگی و حال روحی بد هم می­تونه سلامتی پوست رو به خطر بندازه. برای همین برای داشتن یک پوست سالم، شاداب و شفاف باید سر خودمون رو با کارهای مورد علاقه گرم کنیم و برای خودمون ارزش قائل باشیم. حال درونی خوب، پوست خوب و سالمی رو هم برای ما به همراه داره.

10. انجام فشیال ماهانه

با انجام ماهانه فشیال پوست و مراجعه به یک اسکین کر خوب خیلی راحت میشه تا حد زیادی سلامت پوست رو تضمین کرد. یک اسکین کر تراپیست حرفه­ای به خوبی نیازهای پوست ما رو میشناسه و بهترین روش­ها رو برای شادابی اون استفاده می­کنه. تو آموزشکاه اسکین کر انواع روشهای مراقبت از پوست رو می تونید آموز ببینید و تبدیل به یه اسکین تراپیست حرفه ای بشید.

سلامتی پوست

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.