از بین بردن جای جوش

از بین بردن جای جوش و آکنه صورت

شما هم با مشکلات جوش و آکنه درگیر هستید و به دنبال روشی برای از بین بردن جای جوش و آکنه هستید؟ هر کسی که آکنه دارد می‌داند که تلاش برای بهبود پوست چقدر می‌تواند سخت باشد. اما در حالی که سعی می‌کنید جوش‌هایتان را تسکین دهید، می‌توانید از ایجاد جوش‌های جدید نیز جلوگیری کنید و چرخه اغلب باطل رویش جوش را بشکنید.، برای از بین بردن جای جوش ادامه مقاله رو مطالعه بفرمایید.

جوش ها می توانند در هر جایی از پوست ظاهر شوند، اما اغلب روی صورت ایجاد می شوند. در حالی که میکروبیوم پوست پیچیده است، دانشمندان باکتری به نام Propionibacterium acnes را شناسایی کرده اند که نام مناسبی دارد زیرا می تواند باعث ایجاد آکنه شود. این باکتری زمانی که سبوم (روغنی که به طور طبیعی روی پوست ما یافت می شود) را به اسیدهای چرب تبدیل می کند باعث التهاب می شود. این آموزش بخشی از دوه آموزش اسکین کر مانیا آکادمی می باشد.

 

از بین بردن جای جوش و آکنه چگونه انجام می شوذ؟

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ممکن است برخی از داروهای بدون نسخه را برای بیماری شما پیشنهاد کند. بسته به شدت بیماری، سن شما، نوع آکنه و میزان مؤثر بودن داروهای بدون نسخه، برای از بین بردن جای جوش و آکنه ممکن است به داروهای تجویزی قوی تری نیاز داشته باشید.

استفاده از برخی از داروهای ضد بارداری گاهی اوقات می تواند به از بین بردن جای جوش و آکنه زنان کمک کند. سازمان غذا و داروی آمریکا سه نوع قرص ضد بارداری را برای درمان آکنه تایید کرده است. هر چهار آنها حاوی ترکیبی از استروژن (هورمون جنسی اولیه زنانه) و پروژسترون (یک شکل طبیعی استروئید است که به تنظیم قاعدگی کمک می کند).

اثربخشی داروها و روش های درمانی مختلف ثابت شده است. آنها عوامل زمینه ای را هدف قرار می دهند که به آکنه کمک می کنند. بسته به شدت بیماری شما ممکن است به حداقل یک یا چند مورد نیاز داشته باشید.

داروهایی که به صورت موضعی استفاده می شوند:

برای از بین بردن جای جوش سراغ چه داروهایی باید برویم؟ بنزوئیل پراکسید به عنوان یک محصول بدون نسخه (مانند Clearasil®، Stridex®، PanOxyl®) به عنوان ژل یا شستشو در دسترس است. این باکتری های سطحی را هدف قرار می دهد که اغلب آکنه را تشدید می کند. غلظت های کمتر و فرمولاسیون های شستشو کمتر باعث تحریک پوست شما می شود. تحریک (خشکی) یک عارضه جانبی شایع است.

اسید سالیسیلیک بدون نسخه برای آکنه، به عنوان پاک کننده یا لوسیون در دسترس است. این به برداشتن لایه بالایی پوست آسیب دیده کمک می کند. اسید سالیسیلیک سلول های مرده پوست را حل می کند تا از گرفتگی فولیکول های مو جلوگیری کند.

اسید آزلائیک یک اسید طبیعی است که در غلات مختلف مانند جو، گندم و چاودار یافت می شود. میکروارگانیسم های روی پوست را از بین می برد و تورم را کاهش می دهد.

رتینوئیدها (مشتقات ویتامین A) مانند Retin-A®، Tazorac®، و Differin® (که اکنون بدون نسخه در دسترس است) جوش‌های سرسیاه و سرسفید را از بین می‌برند و گزینه ی خوبی برای از بین بردن جای جوش و آکنه می باشند، این دست داروها  به جلوگیری از مسدود شدن منافذ، که اولین نشانه‌های آکنه است، کمک می‌کنند. اکثر بیماران کاندیدای درمان با رتینوئید هستند.

این داروها درمان لکه بینی نیستند و برای جلوگیری از ایجاد جوش های جدید باید در تمام ناحیه پوستی که دچار آکنه شده است استفاده شود. شایع ترین عارضه جانبی، تحریک است که معمولاً با مرطوب کردن و زمان مصرف دارو بهبود می یابد.

آنتی بیوتیک ها (انواع موضعی شامل کلیندامایسین و اریترومایسین) باکتری های سطحی را کنترل می کنند که باعث تشدید و تحریک تورم آکنه می شوند. آنتی بیوتیک ها زمانی که با بنزوئیل پراکسید ترکیب شوند موثرتر هستند. Dapzone (Aczone®) یک ژل موضعی است که دارای خواص ضد باکتریایی نیز می باشد و می توان از آن برای آکنه ملتهب استفاده کرد. روزی دو بار روی پوست مالیده می شود.

داروهای مصرفی خوراکی (خوراکی):

آنتی بیوتیک ها، به ویژه آنتی بیوتیک های تتراسایکلین مانند مینوسیکلین و داکسی سایکلین، معمولا برای از بین بردن جای جوش و آکنه متوسط تا شدید استفاده می شوند.

داروهای ضد بارداری خوراکی می توانند به راز بین بردن جای جوش های مرتبط با چرخه قاعدگی کمک کنند. سه دسته از داروها توسط FDA برای بیماران آکنه تایید شده است. برخی از نام های تجاری عبارتند از Estrostep®، Beyaz®، Ortho Tri-Cyclen® و Yaz®. ایزوترتینوئین (Amnesteem®، Claravis®، Sotret®)، یک رتینوئید خوراکی، یک داروی مؤثر است که فقط برای شدیدترین موارد آکنه استفاده می شود.

ایزوترتینوئین اندازه غدد چربی را کوچک می کند که به شکل گیری آکنه کمک می کند. شایع ترین عارضه جانبی خشکی است، اما همچنین می تواند باعث نقص مادرزادی شود. برخی شواهد حاکی از افزایش احتمال ابتلا به کولیت اولسراتیو و افسردگی است. به دلیل این خطرات، هرکسی که از دارو استفاده می کند باید در برنامه مدیریت ریسک تایید شده توسط سازمان غذا و دارو به نام iPledge شرکت کند.

سایر روش های درمانی:

بسته به شرایط شما، ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما جهت از بردن جای جوش و آکنه ممکن است یکی از این درمان‌های تخصصی را که احتمالاً با دارو همراه است، پیشنهاد کند.

    استروئیدها:

به ندرت می توان از استروئیدها برای از بین بردن جای جوش و آکنه شدید استفاده کرد یا برای کاهش التهاب به ندول های بزرگ تزریق کرد.

    لیزرها:

در حال حاضر، لیزر عمدتاً برای درمان اسکار آکنه استفاده می شود. لیزر گرما را به کلاژن زخمی زیر پوست می‌رساند، این به واکنش بهبود زخم بدن برای ایجاد کلاژن جدید و سالم متکی است. این امر باعث رشد پوست جدید برای جایگزینی آن می شود. انواع مختلفی از لایه برداری لیزر وجود دارد – ساینده و غیر ساینده. متخصص پوست تعیین می کند که کدام نوع برای نوع پوست شما و ماهیت اسکار آکنه مناسب است.

    لایه برداری شیمیایی جهت از بین بردن جای جوش و آکنه:

در این درمان از مواد شیمیایی مخصوص برای از بین بردن لایه بالایی پوست قدیمی استفاده می شود. به طور معمول هر زمان که لایه بالایی برداشته شود، پوست جدیدی که در آن رشد می‌کند صاف‌تر است و می‌تواند اسکار آکنه را کاهش دهد.

آیا باید به متخصص مراجعه کنم؟

آکنه شما می تواند توسط ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی عمومی مدیریت شود. با این حال، هنگامی که آکنه بهبود نمی یابد یا شدید است، برای از بین بردن جای جوش باید به یک متخصص پوست دارای مجوز مراجعه کنید.

در انتظار مراجعه به متخصص پوست چه کنم؟

شستشوی صورت خود را حداقل روزانه با آب ولرم و یک پاک کننده ملایم صورت که می توانید بدون نسخه بخرید ادامه دهید. محصولات حاوی بنزوئیل پراکسید و اسید سالیسیلیک موثر هستند. همچنین اکنون می توانید رتینوئید موضعی، Differin® را بدون نسخه خریداری کرده و طبق دستور از آن استفاده کنید.

آیا می توان از آکنه پیشگیری کرد؟

  • پیشگیری از آکنه در طول تغییرات طبیعی هورمونی اگر غیرممکن نباشد دشوار است. اما برخی چیزها می تواند کمک کند:
  • صورت خود را روزانه با آب گرم و یک پاک کننده ملایم صورت بشویید.
  • به طور معمول از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • لازم نیست استفاده از آرایش را متوقف کنید، اما سعی کنید از محصولات “غیر کومدون زا” استفاده کنید و در پایان هر روز آرایش را پاک کنید.
  • دست های خود را از صورت خود دور نگه دارید.

در صورت تشخیص آکنه چه انتظاری می توانم داشته باشم؟

برای از بین بردن جای جوش و آکنه چقدر باید صبر کرد؟ آکنه اغلب در اوایل بزرگسالی از بین می رود، اگرچه برخی از افراد همچنان آکنه را در بزرگسالی تجربه می کنند. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا متخصص پوست دارای مجوزمی تواند به مدیریت این وضعیت دشوار کمک کند، مراقبت از پوست را جدی باید گرفت.

چه زمانی باید در مورد آکنه خود به پزشک مراجعه کنم؟

به محض مشاهده جوش ها به پزشک خود مراجعه کنید تا بتوانید بلافاصله درمان را قبل از ایجاد جای زخم شروع کنید.

اگر به اطلاعات بیشتری احتیاج دارید می تونید مقاله های زیادی در قسمت سلامت و زیبایی قرار دادیم که می تونید مطالعه کنید.

از بین بردن جای جوش

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با توجه به مشکلات بوجود آمده برای خطوط تلفن اینترنتی، لطفا جهت اطلاع از دوره های آموزشی و یا دریافت نوبت انجام خدمات زیبایی، با شماره 09198020573 تماس بگیرید.

logo