محصولات پاکسازی پوست

محصولات پاکسازی پوست چه چیزهایی هستن و کدوم برای پوست صورت ما بهتره!؟ شاید این سوال ذهن شمارو هم مشغول کرده باشه و دنبال جوابش باشید، قبلا تو مقاله محصولات زیبایی، انواع محصولات زیبایی رو معرفی کردیم. و تو این مقاله با هم محصولات پاکسازی پوست رو بررسی
می کنیم

بطور کلی صورت ما حساس­ترین پوست رو به نسبت بخش­های دیگه بدن داره. برای همین نیازه که برای سالم و شاداب موندنش خیلی بیشتر تلاش کرد. در واقع اگه پوست خوب میخواهیم باید ازش مراقبت کنیم. میزان شادابی پوست ما به این که چقدر براش ارزش قائلیم مرتبطه. پس برای داشتن پوست شاداب و جوون باید براش وقت بزاریم.

استفاده از محصولات آرایشی مختلف، جذب آلودگی و آب و هوای نامناسب همه جزو مواردی هستند که به پوست آسیب می رسونند. پوست نیاز داره که با پاکسازی به موقع اجازه نفس کشیدن پیدا کنه و درگیر مشکلات مختلف مثل لک، جوش و یا کدری نشه.

گاهی در کنار رسیدگی ماهانه به پوست و انجام فشیال ماهانه و مراجعه به یک اسکین کر خوب میشه با وسایلی ساده، پوست رو در خونه پاکسازی کرد. اگه شما هم به دنبال محصولات پاکسازی پوست هستید تا در خونه هم بتونید حال پوست خودتون رو خوب کنید و به نوعی شادابی و سلامت پوستتون براتون مهمه این مطلب برای شماست:

7 مورد از بهترین محصولات پاکسازی پوست در خانه

برای داشتن یک پاکسازی عالی در خونه شما میتونید از محصولات پاکسازی پوست زیر استفاده کنید. این محصولات اگر چه خیلی ساده و در دسترس هستند اما میتونند پوست شما رو همیشه شاداب و باطراوت نگه دارند:

  1. شوینده صورت
  2. حوله نرم و لطیف
  3. دستگاه بخور
  4. تیغ کومدون
  5. اسکراب
  6. ماسک صورت
  7. مرطوب کننده

در ادامه با هم یاد میگیریم که چطور با این محصولات پاکسازی پوست یک روتین پاکسازی ساده و خیلی خوب داشته باشیم.

پاکسازی پوست در خانه با محصولات پاکسازی پوست

 

1. شستشوی صورت با شوینده ای مناسب

اول از همه صورت خودتون رو با یک شوینده مناسب نوع پوستتون بشورید. این کار باعث میشه پوست شما برای پاکسازی آماده بشه و آلودگی­ها از روی اون برداشته بشن. برای این که اثر تمیزکنندگی این شوینده بیشتر باشه توصیه می­کنیم از یک فیس براش استفاده کنید. کافیه یک فیس براش ساده داشته باشید و با اون خوب شوینده رو به همه جای صورت بکشید. بعد از اون نوبت آبکشی صورت با آب خنکه. آب داغ می تونه به پوست آسیب بزنه.

2. خشک کردن صورت با حوله ای تمیز و نرم

یک حوله تمیز و لطیف بردارید و صورتتون رو با اون خشک کنید. حوله رو سفت روی صورت نکشید بلکه کافیه اون رو چند بار روی صورت بزارید و بردارید. استفاده از حوله سفت و خشن هم میتونه پوست شما رو حساس و آسیب­دیده کنه.

3. بخور دادن صورت با دستگاه بخور

حالا برای این که پوست آماده­تر باشه نیازه که یکم بهش بخور بدید. یک دستگاه بخور میتونه کار شما رو خیلی راحت کنه. کافیه داخل اون آب بریزید و روشن کنید و چند دقیقه­ای صورتتون رو جلوی بخاری که ازش خارج میشه بزارید. البته اگه این دستگاه رو نداشته باشید هم می­تونید یک ظرف آب رو بعد از اون که به درجه جوش رسید بردارید و صورتتون رو بالای اون نگه دارید.

اما داشتن یک دستگاه بخور در خونه باعث میشه خیلی راحت­تر بتونید سریع پوستتون رو بخور بدید. بخور صورت رو نرم و مرطوب می­کنه و باعث میشه مراحل بعدی خیلی باکیفیت­تر انجام بشن.

4. استفاده از تیغ کومدون

تیغ کومدون یک وسیله خیلی ارزان و کاربردی برای گرفتن جوش­های سرسیاه و بعضی از جوش­های زیرپوستیه. در این مرحله پوست خیلی خوب به خاطر بخوری که گرفته نرم و مرطوبه و راحت میشه جوش­های سرسیاه رو برداشت. حواستون باشه زیاد این تیغ رو روی پوست فشار ندید و به جوش­های فعال دست نزنید.

5. استفاده از اسکراب

بعد از گرفتن جوش­های سرسیاه نوبت به استفاده از اسکراب می­رسه. شما می­تونید یک اسکراب مناسب پوستتون رو به صورت بزنید و اجازه بدید تا برای چند دقیقه­ای روی پوست بمونه. استفاده از اسکراب در این مرحله کمک می­کنه تا لایه­های مرده پوست خیلی راحت از پوست جدا بشن. با شستن اسکراب از روی صورت، به خوبی شادابی پوست رو احساس می­کنید.

6. ماسک

یک ماسک مناسب پوستتون رو بردارید و روی پوستی که با حوله دوباره خشک کردید بزارید. قشنگ توی این مرحله پوست به آرامش میرسه. اجازه بدید این ماسک حدود ده دقیقه­ای روی پوست بمونه. می­تونید توی این فاصله به یک آهنگ ملایم گوش بدید و ریلکس کنید.

7. مرطوب کردن پوست

بعد از این که ماسک رو از پوست برداشتید و دوباره آبکشی پوست و خشک کردن اون رو تکرار کردید وقتشه که یک مرطوب کننده مناسب رو روی پوست بزنید. پوست بر اثر پاکسازی ممکنه خشک شده باشه مرطوب کننده میتونه از این خشکی جلوگیری کنه.

به همین سادگی میتونید در هفته یک بار به پوستتون برسید و اون رو با ساده­ترین محصولات پاکسازی پوست، پاکسازی کنید.

محصولات حرفه­ ای پاکسازی پوست

قسمت بالا ارزون­ترین محصولات پاکسازی صورت معرفی شدند تا با یک بودجه خیلی پایین بتونید در خونه روتین پاکسازی رو به صورت مرتب انجام بدید. اما اگه دوست دارید حرفه­ ای­ تر پاکسازی کنید دستگاه­های زیر هم می­تونند خیلی کاربردی باشن:

1. اتو صورت

یکی از کاربردی­ترین و حرفه­ ای­ ترین محصولات پاکسازی پوست که به شما این امکان رو میده تا در خونه یک پاکسازی حرفه­ای رو تجربه کنید اتو صورت هست. این دستگاه پوست رو جوون نگه میداره، چین و چروک­ها رو کمتر می­کنه و با حذف چربی اضافه پوست، باعث میشه دیگه پوست جوش نزنه. اگه از نظر بودجه مشکلی ندارید این دستگاه میتونه خیلی به شادابی و جوانی پوست شما کمک کنه.

2. دستگاه میکرودرم

یکی دیگه از محصولات پاکسازی پوست که میشه خیلی راحت در خونه با استفاده از اون پاکسازی رو انجام داد دستگاه میکرودرم خونگیه. این دستگاه خیلی خوب سلول­های مرده پوست رو از بین میبره و شادابی رو به اون برمیگردونه. میکرودرم خونگی پوست رو صاف می­کنه و باعث حذف جوش­های سیرسیاه، چین و چروک و لکه ­های پوستی هم میشه.

 

حرف آخر

در این مطلب سعی شد محصولات پاکسازی پوست که به راحتی در خونه قابل استفاده هستند معرفی بشه. کافیه بسته به بودجه خودتون بهترین محصولات رو برای مراقبت از پوستتون تهیه کنید. با پاکسازی مرتب و هفتگی در خونه خیلی خوب میشه بعد از مدت کوتاهی شادابی پوست رو احساس کرد. یک پاکسازی خوب، در کنار شادابی پوست، حال خود آدم رو هم خیلی خوب میکنه.

محصولات پاکسازی پوست

 

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با توجه به مشکلات بوجود آمده برای خطوط تلفن اینترنتی، لطفا جهت اطلاع از دوره های آموزشی و یا دریافت نوبت انجام خدمات زیبایی، با شماره 09198020573 تماس بگیرید.

logo