رفع سیاهی دور چشم

۱۰ روش رفع سیاهی دور چشم

شاید شما هم بدنبال راهی برای رفع سیاهی دور چشم باشید، راستش رو بخواید، حتی اگر عمرتون رو صرف مراقبت از پوست خود کرده باشین و تا جایی که ممکنه با دقت با پوست خود رفتار کنین، همه ما دیر یا زود علائم پیری رو نشان خواهیم داد – که شامل سیاهی زیر چشم و حلقه های تیره میشه.

با گذشت زمان، پوست به طور طبیعی کلاژن رو از دست میده و نازک‌تر میشه، بنابراین صرف نظر از اینکه چه نوع پوستی دارید یا چه عادات خوبی رو حفظ می‌کنین، رگ‌ها به ناچار از طریق پوست نازک اطراف چشم‌تان ظاهر میشن. همانطور که میدونیم، قرار گرفتن در معرض نور خورشید روند تجزیه کلاژن رو سرعت میده، بنابراین بهترین سلاح شما در برابر حلقه های زیر چشم، عادات منظم و مداوم استفاده از ضد آفتاب از سنین پایینه. (استفاده از عینک آفتابی هنگام بیرون از آفتاب نیز کمک می کند – چشم دوزی کمتر = سیاهی کمتر!)

اما بهترین عادت ها نمی توانند ژن های شما رو تغییر دهند! ژنتیک بزرگترین عامل تعیین کننده در مورد نوع پوست و ظاهر ما با افزایش سنه. آنهایی از ما که پوست روشن یا نازکی رو به ارث بردن، بیشتر از دیگران سیاهی زیر چشمشون ظاهر می‌شه، چون وقتی خون ما در مویرگ‌های زیر چشم جمع میشه، از طریق پوست روشن‌تر آشکارتره.

متأسفانه، با انباشته شدن خون بیشتر و بیشتر در آنجا، مویرگ‌های ظریف شما در زیر وزن چشم شروع به کشیده شدن و کشیدگی می‌کنند، که منجر به نشت و تجمع خون بیشتر میشه – و در نهایت حتی تیره‌تر شدن سیاهی‌های زیر چشم میشه.

با این حال، برای دیگران، سیاهی زیر چشم و گودی های زیر چشم نه ناشی از افزایش سن، آفتاب گرفتن یا ژنتیکه. گاهی اوقات این یک موضوع ساده آلرژیه. آلرژی های تمام سال مانند آلرژی به گرد و غبار یا کپک، یا آلرژی های فصلی که بسیاری از ما در بهار تجربه می کنیم، باعث ترشح هیستامین میشه که باعث واکنش التهابی میشه. این بدان معنیه که رگ های خونی ما ملتهب و متورم میشن – از جمله رگ های زیر چشم ما.

خوب، پس این توضیح میده که چرا من سیاهی دور چشم دارم. اما چگونه می توانم از شر سیاهی های زیر چشم خلاص شوم؟

روال های زیر رو آزمایش کنین تا ببینید کدام یک برای شما مؤثرتره. به یاد داشته باشین که هنگام امتحان کردن یک روال جدید از صبر و ثبات استفاده کنین. این روال رو هر روز به مدت 4 تا 6 هفته دنبال کنین. اگر بعد از این مدت زمان، باز هم نتایجی رو که می خواهید مشاهده نکردین، به مورد بعدی برین و ببینید که آیا این کار برای رفع سیاهی دور چشم و حلقه های تیره زیر چشم شما بهتر عمل می کنه یا نه.

 

بهترین روتین برای خلاص شدن از حلقه های سیاه و سیاهی های زیر چشم

 

بیشتر بخوانید: در آموزشگاه اسکین کر چه چیزهایی می آموزیم

 

  1. تاثیر کمپرس سرد در رفع سیاهی دور چشم

صبح یا عصر – یا بهتره بگم، صبح و عصر – یک کمپرس سرد رو برای حدود 10 دقیقه اعمال کنین. اگر ماسکی دارید که می تونید اون رو در یخچال نگه دارید و روزی دو بار بیرون بیارید، این ساده ترین راه برای امتحان این روش کاهش سیاهی دور چشمه. فقط مطمئن شید که اون رو تمیز نگه دارید و چند بار در هفته به اون یک اسکراب صابونی خوب بدهید!

 

  1. استفاده از خیار در رفع سیاهی دور چشم

همه ما شاهد استفاده از خیار به عنوان کمپرس سرد در تلویزیون و فیلم‌ها بوده‌ایم – اما آیا واقعاً کار می‌کنن؟

در واقع، خیار دارای خاصیت روشن کنندگی و قابض ملایمیه، بنابراین می تونید از برش های خیار برای رفع طبیعی سیاهی دور چشم استفاده کنین.

برای امتحان این روش برای رفع سیاهی دور چشم دو بار در روز، یک خیار تازه رو به ورقه های ضخیم خرد کنین و سپس به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار بدین. سپس، برش ها رو به مدت 10 دقیقه روی چشماتون بذارین. بعد از استفاده دور چشم خود رو با آب گرم (اما نه داغ) بشورین.

 

  1. آب خیار + آب لیمو

اگر برش های خیار برای شما در رفع سیاهی دور چشم کار نمی کند، سعی کنین قسمت های مساوی خیار و آب لیمو رو با هم مخلوط کنین و سپس از یک تکه پنبه برای از بین بردن سیاهی های زیر چشم خود استفاده کنین. (آب لیمو رو وارد چشم خود نکنین!) بگذارید محلول به مدت 15 دقیقه روی پوستتان بماند و سپس با آب گرم بشورید.

 

  1. برای رفع سیاهی دور چشم از گلاب استفاده کنید

گلاب نه تنها بوی فوق العاده ای دارد بلکه می تونه پوست خسته رو تسکین و جوان کنه. مانند خیار، یک قابض ملایم است، بنابراین می تواند به عنوان یک تونر پوست عمل کنه. فقط پدهای پاک کننده آرایش پنبه ای رو برای چند دقیقه در گلاب خیس کنین و سپس بذارید پدهای آرایشی خیس شده روی پلک های بسته شما بشینه. دو بار در روز آنها رو حدود 15 دقیقه بذارید.

 

  1. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن است، ماده ای که برای سلامت قلب و عروق، بینایی و پوست شما بسیار عالیه. لیکوپن می‌تونه به ایجاد پوستی نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر و همچنین کاهش سیاهی زیر چشم کمک کند.

برای به دست آوردن فواید پزشکی لیکوپن موجود در گوجه فرنگی برای رفع سیاهی دور چشم، مقدار مساوی آب گوجه فرنگی رو با آب لیمو مخلوط کنین و سپس از پنبه یا پد پاک کننده آرایش استفاده کنین تا اون رو در ناحیه زیر چشمتون بمالید. (دوباره میگم، لطفاً آب لیمو رو وارد چشمتون نکنین.) اجازه دهید محلول به مدت 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم، دو بار در روز بشورید.

نوشیدن روزانه یک معجون خوشمزه از آب گوجه فرنگی، آب لیمو و برگ نعنا نیز به بهبود سلامت کلی و همچنین پوستتون کمک میکنه.

 

  1. چای کیسه ای سرد

اگر کمپرس سرد یا ماسک برای استفاده ندارید، اون رو با چای کیسه ای جایگزین کنین. بسیاری از چای‌ها مانند چای سبز دارای مزایای آنتی اکسیدانی هستن که دارای خواص ضد التهابی هستن که به تسکین مویرگ‌های تحت فشار در ناحیه زیر چشم و رفع سیاهی دور چشم کمک می‌کنن.

برای استفاده از چای کیسه ای سرد به عنوان کمپرس، یک چای کیسه ای رو در آب تمیز خیس کنین و سپس به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار بدین. سپس چای کیسه ای رو روی چشماتون قرار بدین. قبل از برداشتن و شستشوی ناحیه با آب گرم، اجازه دهید 10 دقیقه یا بیشتر دو بار در روز بمونه.

 

  1. سیب زمینی

سیب زمینی منبع شگفت‌انگیزی از مقدار زیادی ویتامین C عه که برای سنتز کلاژن برای ایجاد پوستی سالم‌تر و جوان‌تر عالیه.

برای اینکه از قدرت ویتامین C برای درمان کیسه های  و رفع سیاهی دور چشم خود استفاده کنین، مقداری سیب زمینی رو رنده کنین. آب سیب زمینی رو بیرون بیارید و مقداری پدهای پنبه ای پاک کننده آرایش رو در آب اون خیس کنین. پدها رو حدود 10 دقیقه روی چشمان خود قرار دهید و سپس با آب گرم بشورید.

 

  1. شیر سرد

محصولات لبنی مانند شیر منبع عالی ویتامین A هستند که حاوی رتینوئیدهایی هستند که برای روشن و جوان نگه داشتن پوست عالی هستن.

برای به دست آوردن فواید ویتامین A شیر، یک پد پنبه ای پاک کننده آرایش رو برای مدتی در یک کاسه شیر سرد خیس کنین. از پد استفاده کنین تا شیر رو به کیسه های زیر چشم خود بمالین و بذارید حدود 10 دقیقه، دو بار در روز بماند. با آب گرم بشورید. این روش تاثیر زیادی در رفع سیاهی دور چشم داره

 

  1. آب پرتقال

از آنجایی که آب پرتقال حاوی مقادیر زیادی ویتامین A و C عه، می تونه به رفع سیاهی زیر چشم کمک کند. چند قطره گلیسیرین رو به آب پرتقال اضافه کنین و سپس یک پد پنبه ای پاک کننده آرایش رو خیس کنین تا روی پوست زیر چشم خود بمالید. شما از مزایای ویتامین های پرتقال و همچنین درخشش طبیعی گلیسیرین به پوست خود بهره مند خواهید شد.

 

  1. روغن ویتامین E برای رفع سیاهی دور چشم

ویتامین E به مبارزه با اثر رادیکال های آزاد که باعث علائم پیری مانند چین و چروک میشن کمک می کند. شب‌ها قبل از خواب، یک قطره روغن (کمی زیاد میشه) روی حلقه‌های تیره زیر چشم‌تون بمالید و به آرامی روی پوست ماساژ بدید. بذارید یک شب روی پوستتون بمونه و صبح با آب گرم بشورید تا تاثیر این روش رو در رفع سیاهی دور چشم ببینید.

 

رفع سیاهی دور چشم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با توجه به مشکلات بوجود آمده برای خطوط تلفن اینترنتی، لطفا جهت اطلاع از دوره های آموزشی و یا دریافت نوبت انجام خدمات زیبایی، با شماره 09198020573 تماس بگیرید.

logo