شیر پاک کن

انواع شیر پاک کن

یکی از کاربردی­ترین پاک کننده­ های صورت، شیر پاک کن هست. این پاک کننده به نوعی اولین پاک کننده صورته که سالهاست برای پاک کردن آرایش به کار برده میشه. در واقع خیلی سال است که خانم­ها متوجه ضرر، موندن طولانی مدت آرایش روی پوست شدن. از طرفی آب خالی، به هیچ عنوان نمی­تونه به طور اصولی و کامل، آرایش و آلودگی­ها رو از روی پوست برداره. برای همین نیازه که از یک پاک کننده تخصصی برای پاک کردن صورت استفاده بشه. البته  مقاله جدیدترین نکات مراقبت پوستی رو می تونید مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری بدست بیارید

شیر پاک­ کن ­ها هر چند که یک گزینه قدیمی هستن اما هنوز هم نشون دادن که میشه از اون­ها به عنوان یک پاک کننده خیلی خوب استفاده کرد. در این مطلب بیشتر در موردماهیت و انواع شیر پاک کن و نحوه استفاده از آنها صحبت می­کنیم:

شیر پاک کن

به طور معمول یک بافت کرمی داره و برای پاک کردن صورت از آرایش و مواد اضافی به کار برده میشه. این محصول به هیچ عنوان پوست رو زیاد خشک نمی­کنه و چربی­های ضروری پوست رو از بین نمی­بره. شیر پاک کن­ها کف نمی­کنن و بعد از استفاده از این محصول میشه به خوبی نرمی و لطافت پوست رو احساس کرد. خیلی از شیر پاک کن­ها حتی ویتامین­های مورد نیاز پوست رو هم دارن و برای همین می­تونن برای پوست خیلی مفید باشن.

استفاده منظم از اونها باعث میشه که پوست خیلی خوب آبرسانی بشه و مواد مغذی اش رو از این راه بگیره.

ماهیت انواع شیر پاک کن

این روزها که انواع و اقسام شوینده­ ها با بافت­های مختلف در بازار وجود دارند ممکنه خیلی­ها دیگه استفاده از انواع شیر پاک کن رو غیر ضروری بدونن. اما هنوز هم این محصولات به خاطر بافت خیلی خوب و ترکیباتی که دارن می­تونن بهترین گزینه برای پاک کردن آرایش باشن.

استفاده از روغن­های مفید در ساخت این پاک کننده ها باعث شده که یک فرمولاسیون نرم و لطیفی داشته باشن. این بافت شیر پاک کن­ها از این محصولات یک گزینه مناسب با پوست ساخته. برای همین هنوز هم این محصول می­تونه بهترین انتخاب باشه.

انواع شیر پاک کن متناسب با نوع پوست

یکی از مسئله­ هایی که زمان خرید شیر پاک کن به یک چالش تبدیل میشه انتخاب محصول متناسب با نوع پوسته. بعضی از پاک کننده ها ضمن خاصیت پاک کنندگی، کمی خاصیت لایه برداری هم دارن. اما شیر پاک کن­ها لوسیونی با بافت نرم هستن که به جای لایه برداری، بیشتر با مرطوب نگه داشتن پوست، اون رو آبرسانی می­کنن. در واقع ترکیبات آنها به شکلیه که باعث میشه چربی متعادل پوست حفظ بشه و حتی پوست­های خشک هم با استفاده از این پاک کننده، مرطوب و شاداب میشن. برای همین شاید بشه گفت شیر پاک کن­ها یک پاک کننده مناسب برای انواع پوست­ها هستن.

در فرمولاسیون برخی از انواع آنها خبری از سورفاکتانت نیست برای همین برای پوست­های حساس هم میشه خیلی راحت از این پاک کننده استفاده کرد. حتی اگه پوستی مستعد جوش دارید هم این پاک کننده باعث بسته شدن منافذ نمیشه و به کنترل چربی اون کمک می­کنه.

نوعی از این محصولات هم هست که به خاطر داشتن ترکیباتی آنتی باکتریال، ویتامینه و التیام بخش می­تونن پوست­های قرمز و حساس رو التیام بدن. برای همین میشه گفت برای هر نوع پوستی میشه یک محصول مناسب پیدا و از پوست مراقبت کرد.

 

فایده­ ها و مزایا

حتماً زمان خرید یک محصول، فوائد اون برای ما خیلی اهمیت داره. همه ما دوست داریم در انتخاب محصولات پوستی، به سراغ گزینه­ هایی بریم که برای پوست مفید باشن. شیر پاک کن­ها خیلی خوب می­تونن ما رو نسبت به استفاده از خودشون راضی کنن چون فایده­های زیادی برای پوست دارن. با شیر پاک کن­ها میشه خیلی خوب پوست رو از هر مواد آرایشی و آلودگی پاک کرد.

  1. شیر پاک کن­ها ضررهای شوینده­ هایی مثل صابون­ها رو ندارن؛
  2. کوچکترین آسیبی به پوست نمی­رسونن؛
  3. پوست رو آبرسانی می­کنن؛
  4. مواد مغذی پوست رو به خاطر فرمولاسیونی که دارند تأمین می­کنن.

 

بهترین زمان استفاده

این دسته از محصولات به خاطر نداشتن سورفاکتانت در ترکیباتشون خیلی بافت ملایمی دارن و میشه بدون استرس هر زمانی که نیازه از اون­ها استفاده کرد. شما می­تونید حتی تا روزی دو سه بار هم این پاک­ کننده رو استفاده کنین. حتی بعد از بیدار شدن از خواب میشه این پاک کننده رو برای پاک کردن چربی و سبومی که شب ها ترشح میشن به کار برد.

این پاک کننده برای پاک کردن آرایش صورت و چشم هم می­تونه یک انتخاب عالی باشه. البته گاهی نیازه برای بیشتر کردن تأثیر پاک کنندگی این پاک کننده­ها بعد از اون یک پاک کننده دیگه مثل دستمال مرطوب رو استفاده کنید.

نحوه استفاده

همچنین این محصولات استفاده خیلی ساده ­ای دارند و به راحتی میشه هر جایی و حتی در سفر هم از این پاک کننده استفاده کرد. برای استفاده ا کافیه به شکل زیر عمل کنید:

  1. اول از همه دست­ها رو با آب و صابون، تمیز کنین؛
  2. کمی شیر پاک کن روی دستتون بریزین و دست­ها رو کمی روی هم بکشید تا این پاک کننده همه جای دست به طور یکنواخت پخش بشه و کمی هم گرمای دست­ها بهش انتقال داده بشه؛
  3. حالا دست­ها رو با یک فشار خیلی کم روی صورت و گردن بکشید و بعد اجازه بدید حدود 10 ثانیه این ماده روی پوست بمونه؛
  4. بعد از اون چند ضربه آروم به پوست بزنید تا شیر پاک کن خیلی خوب به منافذ پوست بره و آلودگی­ها رو پاک کنه؛
  5. حالا کل پوست رو ماساژ بدین تا شیر پاک کن به جاهایی مثل گودی چشم، چین و چروک­ها و.. هم راه پیدا کنه؛
  6. حالا با آب ولرم شیر پاک کن رو از روی پوست بردارین و با حوله تمیز و نرم صورت رو خشک کنین.

حرف آخر

در این مطلب ما سعی کردیم اطلاعاتی کاربردی در مورد انواع شیر پاک کن در اختیار شما عزیزان قرار بدیم. همونطور که در این مطلب به اون اشاره شد شیر پاک کن­ها به خاطر ویژگی­هایی که دارن برای انواع پوست خیلی مفید هستن و حتی برای پوست­های حساس هم میشه از این پاک کننده استفاده کرد. اطلاعات کامل تری رو می تونید تو مانیا آکادمی بدست بیارید

شیر پاک کن­ها یکی از انواع محصولات زیبایی پوست هستن که استفاده از اون­ها می­تونه به ما برای داشتن پوستی سالم و شاداب­تر کمک کنه. شما عزیزان همچنین می­تونید در مقاله انواع پاک کننده پوست در مورد پاک کننده­های دیگه هم بیشتر بدونید.

شیر پاک کن

48
48

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با توجه به مشکلات بوجود آمده برای خطوط تلفن اینترنتی، لطفا جهت اطلاع از دوره های آموزشی و یا دریافت نوبت انجام خدمات زیبایی، با شماره 09198020573 تماس بگیرید.

logo