مراقبت های پوستی

آشنایی مختصر با مراقبت های پوستی

پوست و مراقبت های پوستی یکی از بزرگترین دغدغه های هر خانمی هست و برای شفافیت پوست خود نسبت به قسمت های دیگر بدن بیش تر ارزش قاعل اند و هزینه های زیادی را برای زیباتر جلوه دادن پوست خود، صرف می کنند. بدین منظور ما در این مقاله می خواهیم تمام اطلاعات مهم درباره مراقبت های پوستی، را برای مخاطبان و علاقمندان به پوست و مو، مطرح کنیم تا با این مراقبت ها، بهترین پوست را داشته باشند. البته پیشنهاد می کنم اول در مورد سلامت پوست مطالعه کنید تا بخوبی با کارهایی که باید برای سلامت پوست و مراقبت از اون انجام بدید آشنا بشید.

در حالت کلی اگر به پوست خود برسید، جوان تر خواهید شد و شادابی و نشاط را به پوست خود می بخشید که این کار باعث ایجاد اثر مثبت، روی روحیه فرد موردنظر می شود. پس توجه کنید که با کمک مراقبت های پوستی و توصیه های پزشک پوست و مو، زندگی دوباره را به پوست خود برگردانید .

همچنین اگر الان، به پوست خود برسید و یک حال اساسی به آن بدید، دیگر به پیری زودرس دچار نمی شید و بهترین پوست نسیب شما خواهد شد.

پس توصیه می کنیم تا آخر این مقاله ما را دنبال کنید.

با مراحل مراقبت های پوستی آشنا شوید

اگر دوست دارید یک پوست شاداب و پرنشاط داشته باشید، توصیه می کنیم حتما تا آخر این مقاله را با دقت و تمرکز بالا، بخوانید.

مراحل هایی وجود دارد که بانوان و دختران می توانند با طی این دوره  و مرحله ها، بهترین پوست را داشته باشند که این مراحل عبارتند از :

  • مرحله اول مربوط به شستن پوست است.

این مرحله جزو اساسی ترین قسمت برای مراقبت های پوستی محسوب می شه که خیلی از افراد به این مرحله توجه نمی کنند و در آخر با مشکل پوستی رو به رو می شوند پس در نظر داشته باشید که شستن پوست باعث زدودن آلودگی های موجود روی پوست و شستن آرایشی که فرد جنس مونث کرده، می شود. این شست و شو باعث رفع تمام جوش های بزرگ و باز کردن منافذ روی پوست می شه که بایستی در اولین قدم این مرحله که جزو مهم ترین مرحله از مراقبت های پوستی است، را انجام بده.

  • مرحله دوم مربوط به بکار بردن از پاک کننده های پوست

اگر بعد از انجام دادن قسمت اول مراقبت های پوستی، به این مرحله رسیدید توصیه می کنیم حتما از پاک کننده هایی استفاده کنید که معتبر و اصل باشند در غیر این صورت علاوه بر مراقبت از پوست شما، باعث ایجاد مشکلات پوستی نیز می شود که این برای شما مشکل ساز خواهد شد.

البته لازم نیست حتما هزینه کنید و محصولات گرون خریداری کنید، می تونید همونطور که تو مقاله محصولات پاکسازی پوست بهتون آموزش دادیم، اونها رو تو خونه بسازید، پس بهتره پاک کننده هایی که مخصوص نوع پوست شما هستند و از اسید و آمونیاک تهیه نشدند، بکار ببرید و هفته ای یک بار برای طی مراحل مراقبت های پوستی، باید از اسکراب یا همان پاک کننده ها استفاده شود.

  • سومین مرحله مربوط به استفاده از سرم و ویتامین ها

اغلب مواقع، بانوان از سرم و ویتامین های پوستی استفاده نمی کنند و باور دارند که این سرم ها هیچ تاثیری روی پوست ایجاد نمی کند ولی این باور کاملا اشتباه است و بایستی در کنار استفاده از پاک کننده ها و شست و شوی منظم، از این ویتامینه ها نیز بکار ببرید تا روتین مراقبت های پوستی خود کامل شود و تاثیر آن ها را روی پوست خود حس کنید. ما سرم و ویتامین C را تایید می کنیم و بهتر است برای کم رنگ کردن جای جوش و شفاف کردن پوست صورت، از این نوع سرم استفاده کنید.

  • مرحله چهارم مربوط به بخار کردن است

توجه کنید که اگر این مرحله را انجام ندید، یعنی مراقبت های پوستی خود را ناقص انجام دادید و اثر مراقبت و روتین های پوستی را به مدت خیلی طولانی خواهید دید پس بهتر است مرحله بخار کردن پوست صورت خود را به نحو احسن انجام بدید تا پوست صورت خود شفاف تر و منافذهای باز شده عاری از آلودگی و میکروب بشه. البته این روش بخار کردن صورت باید با اصول و قوانین خاص انجام بشه در غیر این صورت بخار کردن به هیچ دردی نمی خورد و خللی در مراقبت های پوستی ایجاد می شود.

  • مرحله پنجم مربوط به زدن ضد آفتاب

اگر شغل موردنظر خود طوری است که همیشه در معرض نور خورشید قرار دارید، توصیه می شود حتما از کرم های ضد آفتاب از نوع اصل استفاده کنید زیرا نور خروشید به منافذ پوست صورت و جنس پوست آسیب می رساند و این عامل باعث پیر شدن زود از روی پوست می شه و بانوان ظاهری زیبا و جذاب نخواهند داشت. پس مرحله پنجم از مراقبت های پوستی را به خوبی انجام بدید تا به جنس و نوع پوست شما آسیبی وارد نشه.

  • مرحله ششم مربوط به شستن برس و پدهای آرایشی است

خیلی از زنان و بانوان کشور، پد و برس های آرایشی خود را در طول سال یک بار هم نمی شورند و این عامل باعث ایجاد مشکل در مراقبت های پوستی می شود پس بهتره هفته ایی سه بار برس و پدهای آرایشی خود را که روی پوست صورت خود می زنید، را با آب و صابون بشورید و در صورت لزوم آن ها را تعویض کنید.

در حالت کلی اگر این چند مراحل گفته شده را به خوبی جزو روتین و مراقبت های پوستی خود حساب کنید، پوست صورت زیبا و جذابی خواهید داشت و پیری زودرس پوست شما را دچار نمی کند.

البته این مراحل باید تمام و کمال طی شود و نباید هیچ مراحلی از قلم بیافتد در غیر این صورت روتین پوستی یا همان مراقبت های پوستی خود ناقص می شود.

جمع بندی نهایی

همانطور که در قسمت بالای مقاله برای مخاطبان و علاقمندان به مراقبت های پوستی گفتیم، اگر روتین پوستی با اصول و قوانین و طی مراحل، انجام نشه، در این صورت پوست هیچ شادابی و نشاط پیدا نمی کند و به پیری زودرس دچار می شوید. پس مراحل های مراقبت های پوستی موردنظر در قسمت فوق مقاله را با دقت بخوانید. همچنین اگر به پوست و خدمات پوستی علاقه دارید، می تونید دوره ی آموزش اسکین کر رو بگذرونید تا یه متخصص حرفه ای تو این حوزه بشید.

 

مراقبت های پوستی

 

 

48

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با توجه به مشکلات بوجود آمده برای خطوط تلفن اینترنتی، لطفا جهت اطلاع از دوره های آموزشی و یا دریافت نوبت انجام خدمات زیبایی، با شماره 09198020573 تماس بگیرید.

logo