پاک کننده پوست

انواع پاک کننده پوست

یکی از مهم­ترین و اصلی­ترین محصولات مورد استفاده در یک روتین پوستی، پاک کننده پوست هست. همون­طور که در مقاله محصولات زیبایی به اون اشاره کردیم پوست ما هر روز در مقابل آلودگی های مختلفی قرار داره و برای همین نیازه که هر روز بسته به نوع پوست با یک شوینده، پوست صورت خودمون رو تمیز کنیم. با استفاده از یک پاک کننده مناسب به خوبی میشه از خیلی مشکلات پوستی مختلف جلوگیری کرد. اگر به پاکسازی پوست علاقه مندید می تونید نحوه ساخت محصولات پاکسازی پوست در خانه رو یاد بگیرید و خودتون دست بکار بشید. البته تو جزوه اسکین کر، همه ی  موارد رو بطور کامل آموزش میدیم

اما این روزها پاک کننده های مختلفی به بازار اومدند که هر کدوم کارایی خاص خودشون رو دارند. برای همین این مطلب رو به اهمیت استفاده از پاک کننده ها و آشنایی با انواع پاک کننده صورت اختصاص دادیم. اگه جزو افرادی هستید که به سلامت و زیبایی پوستتون اهمیت میدید این مطلب میتونه برای شما خیلی کاربردی باشه:

دلایل اهمیت استفاده از پاک کننده صورت

خوابیدن در حالی که پوست صورت آلوده هست یا مواد آرایشی روی اونه می­تونه خیلی به پوست ضرر بزنه. چون منافذ پوست بسته هستن و پوست اجازه نفس کشیدن نداره، برای همین جوش می­زنه، کدر میشه و چین و چروک به وجود میان. البته حتی اگه کل روز خونه بودید و هیچ وسایل آرایشی هم استفاده نکردید نیازه که قبل از رفتن به رختخواب، پوست رو با یک پاک کننده مناسب بشورید.

تا چند وقت گذشته خیلی ها با صابون ها پوست صورت رو می­شستن. اما ph بالای این صابون­ها بدتر به پوست آسیب می­رسوند. ولی خوشبختانه پاک کننده­های جدید این مشکل رو ندارن و با خیال راحت میشه از اون­ها استفاده کرد. البته مراقبت از پوست قبل از همه ی این مراحل مهمه

7 مدل پاک کننده پوست

به طور کلی میشه گفت برای تمیز کردن صورت، پاک کننده های زیر رو این روزها میشه تهیه کرد:

  1. پاک کننده دو فازی
  2. میسلار واتر
  3. فوم شستشوی صورت
  4. ژل شستشو
  5. تونر
  6. شیر پاک کن
  7. پن صورت

 

کاربرد انواع پاک کننده صورت

در بالا 7 مورد از انواع پاک کننده صورت معرفی شدند. برای انتخاب یک پاک کننده مناسب نیازه که کاربرد هر کدوم از اون­ها رو بدونیم:

1. پاک کننده پوست دو فازی

اگه آرایش چشم دارید برای پاک کردن اون، دو فاز می­تونه خیلی مناسب باشه. حتی برای پاک کردن مواد آرایشی ضد آب هم این نوع پاک کننده پوست خیلی کاربردیه. این نوع پاک کننده ph مناسبی هم داره و مانع از خشکی پوست و مشکلاتی مثل اگزما میشه.

2. میسلار واتر

یکی دیگه از پاک کننده­ های صورت میسلار واتر هست. این نوع پاک کننده بر پایه ذرات روغن یا میسل ها هست و به خوبی می­تونه آرایش رو از روی پوست برداره. اگه روی صورت کرم رنگی آرایشی وجود داره بهتره اول از هر چیزی برای پاک کردن اون از میسلار استفاده کنید. این نوع شوینده، در کنار پاک کردن پوست، از اون مراقبت هم می­کنه. بعد از زدن میسلار به پوست، نیازی نیست صورت رو با آب بشورید.

برای استفاده از میسلار هم کافیه یک پد یا پنبه تمیز رو بهش آغشته کنید و روی پوست بکشید.

3. فوم شستشو و پاک کننده پوست صورت

برای پاک کردن چربی اضافه پوست و آلودگی هایی مثل آلودگی هوا و مواد آرایشی، فوم­های شستشوی صورت می­تونند خیلی عمقی عمل کنند. در واقع با فوم­های شستشو منافذ پوست هم کاملاً تمیز میشن. البته اگر پوست حساسی دارید فوم­ها به خاطر سورفاکتانت بالایی که دارن پیشنهاد نمیشن.

این شوینده­ها خودشون حالت کفی دارند و نیاز نیست خیلی روی پوست مالش بدید تا روی پوست کف درست کنن. این شوینده­ها برای زمانی که میخواید خیلی سریع پوست رو تمیز و باکیفیت بشورید خیلی مناسبه.

4. ژل شستشو

در کل باید دو بار در روز صورت رو بشوریم. یک بار وقتی که از خواب بیدار میشیم و بار دیگه زمانی که قصد رفتن به رختخواب رو داریم. ژل شستشو یک از پاک کننده  پوست هست که خیلی محبوب و پراستفاده هست. این شوینده خیلی خوب پوست رو تمیز می­کنه و بعد از استفاده از اون به خوبی میشه نرمی و لطافت پوست رو احساس کرد.

این شوینده­ برای اون­هایی که پوست چرب و حساس دارند خیلی عالیه. با ژل شستشو میشه باکتری هایی که باعث آکنه میشن رو از بین برد. با استفاده مداوم از این شوینده میشه به خوبی، روشنی، نرمی و لطافت پوست رو احساس کرد. اگه پوست حساس دارید حتماً این شوینده رو جایگزین فوم ها کنید.

5. تونر

بعد از شستن صورت با آب، تونر میتونه حکم مکمل پروسه شستشو  و پاک کننده  پوست رو داشته باشه. تونرها حالت رقیقی دارند و با ورود به منافذ خیلی خوب باعث خروج آلودگی­ها از اون­ها میشن. تونر می­تونه فایده­های زیادی مثل آبرسانی، پاک کنندگی عمیق، تنظیم ph و شفافیت رو برای پوست داشته باشه.

البته حتماً باید از تونر مورد استفاده پوست استفاده بشه تا بیشترین تأثیر رو از اون دید.

6. شیر پاک کن

اگه یک پوست نرمال تا خشک دارید برای پاک کردن خیلی خوب اون، شیر پاک کن می­تونه خیلی مناسب باشه. شیر پاک کن­ها خیلی عمقی صورت رو پاک می­کنند و بعد از استفاده از این شوینده، می­تونید از نرمی پوست لذت ببرید.

این پاک کننده حالت کرمی داره و کف نمی­کنه. کافیه یک پد یا پنبه تمیز رو به شیر پاک کن آغشته کنید و روی پوست با ملایمت بکشید. تمام مواد آرایشی و آلودگی­ها از روی پوست برداشته میشن. البته استفاده از این پاک کننده پوست، باعث نمیشه چربی­های ضروری از بین برن و پوست خیلی خشک بشه.

برای تهیه این پاک کنندها از ترکیبات سازگار با پوست استفاده میشه و برای همین کوچکترین آسیبی به پوست نمی­زنند. پس با خیال راحت میشه از این محصول برای تمیزی و شفافیت پوست استفاده کرد.

7. پن صورت

پن­­ها اگر چه شکل ظاهریشون مثل صابون هست اما آسیب­هایی که صابون به پوست می­زنه رو به همراه ندارند. اگه ترجیح شما استفاده از صابونه، این پن­ها می­تونند یک جایگزین خیلی خوب برای صابون باشن. این پاک کننده پوست به خاطر ph خنثی، کاملاً با پوست سازگار هستن. شما می­تونید پن­ها رو در انواع زیر و بسته به نوع پوستتون تهیه کنید:

  1. پن لایه بردار
  2. پن پوست چرب
  3. پن شوینده یا پاک کننده
  4. پن ضد جوش
  5. پن مرطوب کننده
  6. پن کودک

حرف آخر

 

حتماً برای انتخاب یک پاک کننده پوست باید نوع پوستتون رو بشناسید و متناسب با اون دست به انتخاب بزنید. آموزشهای زیای برای مراقبت از پوست وجود داره، هر یک از پاک کننده­ هایی که در این مطلب معرفی کردیم می­تونن یک انتخاب عالی باشن و نتایج خیلی خوبی با خودشون به همراه بیارن به شرط اون که متناسب با نوع پوست انتخاب بشن.

پاک کننده پوست

 

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با توجه به مشکلات بوجود آمده برای خطوط تلفن اینترنتی، لطفا جهت اطلاع از دوره های آموزشی و یا دریافت نوبت انجام خدمات زیبایی، با شماره 09198020573 تماس بگیرید.

logo