ویتامینه پوست

ویتامینه پوست و 6 ویتامین ضروری برای پوست

 

ویتامینه پوست چه تاثیری روی پوستمون می تونه بذاره؟ خیلی از ما ممکنه مشکلات پوستی خودمون رو به خاطر چربی پوست، مشکل کبد یا استفاده از وسایل آرایشی بدونیم. هر چند این  موضوع می­تونه خیلی اوقات درست باشه اما همه مشکلاتی که پوست ممکنه با اون­ها درگیر بشه این دلیل­ها ختم نمیشن. سلامتی پوست تاثیر زیادی تو زیبایی داره و یکی از دلایل خیلی مهم مشکلات پوست، کمبود ویتامینه. بدن ما به ویتامین­های مختلفی نیاز داره و کمبود هر کدوم از اون­ها می­تونه باعث بشه پوست دیگه شاداب و باطراوت به نظر نیاد. برای همین ما نیاز داریم که برای داشتن یک پوست خوب، به فکر ویتامینه کردن اون باشیم.

با ویتامینه پوست می­تونیم از خیلی مشکلات جلوگیری و از پوست مراقبت کنیم و از طراوت و زیبایی پوست خودمون لذت ببریم. البته این ویتامین­ها ضمن داشتن پوست خوب، باعث میشن صاحب یک بدن سالم هم باشیم. در این مطلب با هم یاد می­گیریم که برای ویتامینه پوست باید چه ویتامین­هایی مصرف کنیم و هر ویتامین چه نقشی در پوست ما داره. در ادامه هم یک روش کاربردی برای ویتامینه پوست آوردیم که توصیه می­کنیم اصلاً از دستش ندید.

ویتامین­های مورد نیاز برای شادابی پوست

 

1. تاثیر بیوتین در ویتامینه پوست

یکی از ویتامین­های خیلی مهم برای پوست، بیوتین هست. کمبود این ویتامین باعث میشه صورت (بیشتر اطراف بینی) درگیر جوش­های چرکی بشه. به خاطر کمبود بیوتین، مقدار چربی که به وسیله غدد چربی تولید میشن خیلی بیشتر میشه و برای همین این چربی باعث رشد میکروب­ها و به دنبال اون ایجاد جوش­های خیلی بدی میشه. کمبود این ویتامین باعث جوش­های قرمز و حساسیت پوستی هم میشه.

برای تأمین این ویتامین خوردن جوانه­ها مثل جوانه گندم و مصرف مکمل­ بیوتین می­تونه خیلی موثر باشه.

2. ویتامین E و A

کمبود این دو تا ویتامین باعث میشه زیر چشم تیره و چروک بشه و پوست هم حالت خشکی به خودش بگیره. با کم شدن ویتامین A و E در بدن، پوست از خودش کلاژن بی­کیفیتی تولید می­کنه و رنگدانه­های پوست نمی­تونند شکل و رنگ یکدستی به خودشون بگیرن. این مشکل رو خیلی راحت از طریق ویتامینه پوست و مصرف خوراکی­هایی که این ویتامین­ها رو دارند یا کرم­هایی با ویتامین ­A و E حل کرد.

همونطور که گفتیم اگه ویتامین ­A و  Eدر بدن ما کم بشه پوست هم دچار خشکی میشه. این دو ویتامین خیلی برای پوست مهم هستند و کمبود اون­ها دردسرهای زیادی برای پوست داره. ضخیم شدن قوزک پا یا آرنج دست هم به دلیل کمبود همین دو تا ویتامینه. مصرف خوراکی­هایی مثل جگر، جوانه­ها، آجیل­ها و تخمه آفتابگردان میتونه به ویتامینه شدن پوست کمک کنه و باعث بشه مشکلاتی که به دلیل کمبود این دو ویتامین به وجود اومدن از بین برن.

البته برای بالا بردن ویتامین E بدن، بهترین و ساده­ترین راه استفاده از مکمل­هاست. چون که این ویتامین در خوراکی­های مختلف زیاد نیست. برای همین با مکمل­های دارویی میشه خیلی راحت بدون رسوندن کالری­های خیلی زیاد به بدن، این ویتامین رو بالا برد.

3. ویتامین C

برای کلاژن سازی پوست ویتامین سی خیلی نقش مهمی داره. با تأمین ویتامین سی مورد نیاز بدن خیلی خوب میشه پوست قوی و محکمی داشت و شاداب و باطراوت به نظر رسید. کمبود ویتامین سی هم باعث میشه پوست شل بشه و دیگه شادابی خودش رو نداشته باشه. برای همین اگه یک پوست سفت و شاداب میخواید باید ویتامین سی بدن رو متعادل نگه دارید.

خوراکی­هایی مثل پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی منابع خوبی برای تأمین این ویتامین هستند. برای تأمین این ویتامین قرص­های جوشان ویتامین C هم می­تونن عالی باشن.

4. ویتامین D

یکی از مشکلاتی که کمبود ویتامین دی به وجود میاره خشکی پوسته. کمبود این ویتامین در زمستون به خاطر کم بودن نور خورشید و سرد بودن هوا بیشتره. برای همینه که زمستون­ که میشه خیلی­ها درگیر خشکی پوست میشن. برای تأمین این ویتامین میتونیم خوراکی­هایی مثل جگر، قارچ، جعفری، حبوبات، ماهی سالمون و… مصرف کنیم. زرده تخم مرغ و لبنیات هم گزینه­های خوبی برای بالا بردن ویتامین دی هستن.

5. خانواده ویتامین B

ویتامین گروه B مثل ویتامین B1، B2، B3، B5، B7، B9، B12 باعث میشن پوست و موی شاداب­تری داشته باشیم. با این ویتامین­ها پوست حالت ارتجاعی داره و دیرتر دچار چین و چروک میشه. به طبع کمبود این ویتامین­ها هم نتیجه عکسی روی پوست داره. برای همین باید به شکلی مناسب جلوی این کمبود رو گرفت. خوراکی­هایی مثل گوشت قرمز، شیر، مرغ، جگر، بادام زمین، میوه خشک و… به ما در این راه کمک می­کنند.

با تأمین ویتامین­های گروه B میشه از حساسیت و اگزما هم جلوگیری کرد.

6. کوآنزیم 10

کوآنزیم رو هم میشه یک شبه ویتامین دونست که به صورت محلول در چربی هست. این ماده کمک می­کنه پوست کلاژن و الاستین بیشتری بسازه و اون رو جوون نگه داره. برای همین در خیلی از کرم­های مراقبتی پوست از این ماده استفاده میشه. خوراکی­هایی مثل بادام زمینی، سبوس، ماهی خالدار و… هم جزو منابع کوآنزیم 10 هستند. همچنین تو مقاله آنزیم تراپی می تونید اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع بدست بیارید.

ریزمولکول بودن این ماده باعث میشه که خیلی زود جذب پوست بشه و تأثیر بیشتری به نسبت کلاژن سازهای دیگه داشته باشه. با تأمین این ماده پوست انرژی و شادابی بیشتری داره.

ویتامینه پوست با مزوتراپی

 

هر چند نمیشه از اهمیت رژیم غذایی سالم و سرشار از ویتامین غافل شد اما اگه به دنبال یک راه مکمل برای رسوندن ویتامین به پوست هستید می­تونید در یک مرکز معتبر پوست با استفاده از روش مزوتراپی، پوست رو ویتامینه کنید. با تزریق ویتامین­ها میشه خیلی خوب جلوی پیری پوست رو گرفت و خیلی از مشکلات پوست رو از بین برد.

این روش رو میشه یک راه آسون و کاربردی برای تأمین ویتامین پوست و رسیدن به یک پوست شاداب و شفاف دونست. الب ویتامینه پوست باید در یک مرکز حرفه­ ای و زیر نظر یک متخصص پوست باعث میشه در آینده دچار مشکلات پوستی نشید.

ویتامینه پوست در مانیا آکادمی

 

اگه دنبال یک جای مطمئن برای آموزش خدمات ویتامینه پوست در تهران هستید مانیا آکادمی می­تونه یک انتخاب مطمئن باشه. شما می­تونید در این مرکز حرفه­ای­ترین خدمات ویتامینه پوست رو با روش مزوتراپی دریافت کنید. برای اثرگذاری بیشتر هم گاهی بسته به نوع پوست شما و شرایط اون، روش­های دیگه­ای با مزوتراپی ترکیب میشن.

این مرکز یکی از معتبرترین مراکز در زمینه انجام کلیه خدمات پوستی مثل فشیال، اسکین کر، مزوتراپی و… محسوب میشه. با خیال راحت می­تونید این مرکز رو برای انجام خدمات پوستی انتخاب کنید.

ویتامینه پوست

 

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.