شفاف سازی پوست

5 ماسک خانگی برای شفاف کردن پوست

به طور کلی پوست یکی از مهم ترین بخش های بدن بوده و نیازمند مراقبت های مناسبی می باشد. شفاف کردن پوست موجب جلوه بخشیدن به پوست شده و زیبایی شما را دو چندان می سازد. روشهای خانگی پاکسازی پوست رو قبلا براتون شرح دادیم و تو این مقاله به شفاف کردن پوست و درمانهای خانگی برای اون می پردازیم، از طرفی جهت روشن شدن پوست نیاز به شناخت مراقبت های پوستی و خانگی بسیاری دارید. با انجام مراقبت های پوستی موثر، می توانید موجب درخشان سازی پوست خود نیز شوید.

روش های مراقبتی پوست:

  1. استفاده از انواع مرطوب کننده ها: انتخاب‌ نوعی مرطوب کننده متناسب با نوع پوست پس از استحمام و شستشو صورت، به شما کمک می کند تا سلامت پوست خود را به خوبی حفظ کرد و موجب شفاف کردن پوست شوید.
  2. استفاده از ضد آفتاب مناسب: با استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب در بهار و تابستان، می توانید از لایه های پوست خود در برابر نور آفتاب به خوبی محافظت کرده و از آسیب دیدن آن جلوگیری کنید. نور خورشید دارای پرتوهای مضر بسیار زیادی است که به مرور زمان موجب ایجاد لک های پوستی شده و از شفاف کردن پوست جلوگیری می کنند.
  3. مصرف مایعات: نوشیدن آب در حقیقت تاثیر بسزایی بر حفظ سلامت پوست شما می گذارد. همچنین با مصرف مایعات و میوه های مفید می توانید به شفاف شدن پوست خود کمک کنید.
  4. مراقبت های روزانه: استفاده از مراقبت های پوستی مناسب از مانند سرم های شستشو پوست، صابون های مناسب و روش های مراقبتی که پزشک متخصص پوست پیشنهاد می دهد، می توانید موجب شفاف کردن پوست خود شوید.
  5. ورزش روزانه: انجام ورزش های روزانه موجب افزایش گردش خون و میزان اکسیژن بدن شده و به کلاژن سازی پوست نیز کمک می کند چرا که لایه های میانی پوست برای جوان ماندن، نیاز به اکسیژن و خون بسیاری دارند.
  6. پاکسازی پوست: پاکسازی پوست به روش های مختلف کلینیکی یا خانگی، باعث می شود تا میزان کلاژن و الاستین پوست به شکل قابل توجهی افزایش یافته و با از بین بردن آلودگی های موجود بر سطح پوست به شفاف کردن پوست نیز کمک کنید.
  7. ماساژ صورت: ماساژ صورت نیز یکی از مواردی است که عضلات داخلی صورت را تحریک کرده و موجب افزایش میزان گردش خون و کاهش چین و چروک می شود.
  8. استفاده از محصولات زیبایی معتبر و نه ارزون قیمت راه دیگه ای هست که می تونید مطمئن بشید پوستتون رو در معرض خطر قرار ندادید

 

روش های خانگی برای شفاف شدن پوست:

  1. محلول شستشو آبلیمو: آبلیمو در حقیقت نوعی لایه بردار طبیعی است که باعث لایه برداری پوست شده و به شفاف کردن پوست نیز کمک می کند. این محلول با توجه به داشتن اسید سیتریک طبیعی، موجب افزایش گردش خون در لایه های زیرین پوست شده و تیرگی های موجود روی سطح پوست را از بین می برد.
  2.  سبزیجات: استفاده از انواع سبزیجاتی دارای ویتامین C هستند مانند سیب زمینی، گوجه فرنگی، خیار و… برای پوست موجب روشن شدن سطح پوست می شود. از طرفی می توانید از کرم های مرطوب کننده حاوی ویتامین C نیز استفاده کنید ولی تاثیر استفاده مستقیم سبزیجات بر روی پوست نسبتا بیشتر می باشد.
  3. زردچوبه: زردچوبه در حقیقت نوعی ادویه هندی است که دارای فواید بسیار زیادی برای پوست می باشد. همچنین استفاده از این نوع ادویه موجب از بین بردن ملامین، کلاژن سازی و شفاف کردن پوست نیز می شود.
  4. آلوئه ورا: ژل آلوئه ورا خالص را می توانید به صورت مستقیم روی پوست خود قرار داده و تاثیر شگفت انگیز آن را با گذشت زمان مشاهده کنید. گیاه آلوئه ‌ورا در حقیقت دارای ناده آنتراکینون بوده و موجب لایه برداری پوست، از بین بردن سلول های مرده و روشن شدن پوست می شود.
  5. آب نارگیل: با شستشو مداوم پوست خود به وسیله آب نارگیل تازه می توانید از خواص بی نظیر آن مانند جوانسازی، روشن کنندگی و درمان کننده لک های پوست بهره مند شوید. همچنین از روغن نارگیل طبیعی به منظور نرم شدن پوست، از بین بردن چروک های کم عمق و شفاف کردن پوست نیز استفاده می شود.

ماسک های موثر در روشن شدن پوست:

  1. ماسک عسل و لیمو: با ترکیب یک روشن کننده و یک لایه بردار طبیعی پوست مانند ماسک عسل و لیمو، می توانید سلول های تیره پوست را به راحتی از بین برده و پوست خود را روشن تر کنید. عسل در حقیقت نوعی نرم کننده طبیعی است که از خشک شدن پوست بر اثر آبلیمو جلوگیری کرده و با قرار گرفتن مستقیم بر روی پوست، موجب از بین بردن تیرگی ها نیز می شود.
  2. ماسک ماست یا شیر: از ماست یا شیر ساده نیز می توانید به عنوان ماسک های لایه بردار برای پوست خود استفاده کنید چرا که این مواد دارای اسید آلفا هیدروکسی قوی است که به شفاف کردن پوست کمک می کند. همچنین می توانید جهت تاثیرگذاری بیشتر، کمی بلغور نیز به ماسک ماست یا شیر خود اضافه کرده و به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید.
  3. ماسک گلاب: گلاب یکی از پرکاربردترین مواد طبیعی است که اغلب به منظور از بین بردن سیاهی دور چشم، چین و چروک و تیرگی های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی موارد نیز می توانید از آبلیمو، شیر و سفیداب نیز برای ترکیب ماسک گلاب خود استفاده کرده و تاثیر آن را به شکل قابل توجهی افزایش دهید.

مزایای شفاف کردن پوست:

– درمان جوش، آکنه، ملاسما، بیماری های پوستی، افزایش رنگدانه ها، از بین بردن ملامین و افزایش کلاژن با  شفاف کردن پوست

– افزایش زیبایی و جذابیت پوست، افزایش اعتماد به نفس و احساس رضایت افراد نسب به ظاهر خود

– از بین بردن لک های پوستی، چین و چروک و گردش خون خون بهتر که موجب جوانسازی پوست نیز می شود

از بین برد تیرگی های پوست با لایه برداری

کلام آخر:

بنابراین مراقبت های بسیاری برای شفاف کردن پوست وجود دارند که با استفاده صحیح از آنها می توانید پوست خود را شاداب و جوان نگه دارید. از طرفی استفاده از مراقبت های خانگی و ماسک های لایه بردار به شما کمک می کند تا تیرگی های موجود روی پوست خود را به راحتی از بین برده و از بروز بیماری های پوستی خطرناک نیز جلوگیری کنید.

شفاف سازی پوست

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با توجه به مشکلات بوجود آمده برای خطوط تلفن اینترنتی، لطفا جهت اطلاع از دوره های آموزشی و یا دریافت نوبت انجام خدمات زیبایی، با شماره 09198020573 تماس بگیرید.

logo