آبرسانی دور چشم

آبرسانی دور چشم

مرطوب نگه داشتن و آبرسانی دور چشم بخش مهمی از حفظ سلامت پوسته، به خصوص اگه پوست شما آسیب دیده یا به ویژه خشک شده باشه. یکی از نواحی صورت که به خشکی، افتادگی و نشان دادن علائم عمومی تخریب پوست مانند خطوط و چین و چروک زودتر از سایر نواحی معروفه، پوست زیر و اطراف چشمه.

جراح پوست میگه: ناحیه اطراف چشم نازک‌تر از بقیه قسمت‌های صورته، بنابراین کم‌آبی بدن مانند سایر بیماری‌ها مانند پف، سیاهی دور چشم، خطوط و چین و چروک و همچنین سایر علائم پیری مشهودتره. به گفته دکتر دندی انگلمن ، خوشبختانه، اقداماتی وجود دارد که می‌تونید انجام بدید تا مطمئن شید که پوست اطراف چشم‌هاتون هیدراته، حجیم و سالم میمونه.

ما با انگلمن جراح پلاستیک دارای مجوز هیئت مدیره و دیوید شافر، دکتر پوست صحبت کردیم تا علت خشک شدن پوست اطراف چشم و بهترین نکات برای حفظ ظاهر و احساس اون رو بفهمیم

 

برای آبرسانی دور چشم مصرف آب خود رو افزایش بدید

دکتر دیوید شافر، جراح پلاستیک دارای گواهی ام بی ای، میگه: هیدراته نگه داشتن بدن با مصرف مایعات کافی برای همه مهمه . چه پوست اطراف چشم‌ها، روی دست‌ها، گردن، صورت یا هر قسمتی از بدن باشه، آبرسانی از داخل ممکنه به همون اندازه مهم باشه – اگه نه بیشتر – مانند مرطوب کردن سطح با کرم‌ها و معجون‌ها.

 

از عوامل خشکی دوری کنید

برای آبرسانی دور چشم، فعال ماندن با پرهیز از خشک‌کننده‌های شناخته‌شده به‌طور منظم، ممکنه شما رو از مقابله با خشکی پوست نجات بده. آسیب های ناشی از نور خورشید، نوشیدنی های کافئین دار، کم آبی بدن و/یا الکل می تونند خشکی رو بدتر کنند، بنابراین مهمه که به خاطر داشته باشید از نوشیدنی های کافئین دار و الکل خودداری کنید و از کرم ضد آفتاب استفاده کنید!

 

پیشنهاد ویژه: اسکین کر چیست؟

 

کرم ضد آفتاب بزنید

نقش کرم های ضد آفتاب در آبرسانی به دور چشم بر کسی پوشیده نیست، چون نه تنها یک سپر اثبات شده در برابر آسیب خورشید، بلکه سرطان پوست نیز هست. با این حال، حتی بهترین کرم ضدآفتاب هم گاهی اوقات از نواحی مهم مانند اطراف چشم غافل میشه. شافر خاطرنشان میکنه که ما اغلب هنگام استفاده از محصولات از ترس اینکه مواد به چشممون وارد بشه، ناحیه دور چشم رو فراموش می کنیم، اما فراموش نکنید که صبح ها با دقت مقداری کرم ضد آفتاب رو به اطراف چشم خود بزنید و در طول روز برای پوشش بهینه اون رو تجدید کنید.

 

برای آبرسانی دور چشم از یک مرطوبت کننده استفاده کنید

مرطوب کننده ها نه تنها به رفع احتقان و سایر علائم سرماخوردگی کمک می کنند، بلکه ممکنه راهی عالی برای آبرسانی دور چشم و درمان آسون و موثر پوست خشک باشند. شفر توضیح می دهد: پوست اطراف چشم نازک تر از سایر نواحی صورت و بدنه. این امر باعث میشه پوست در برابر شرایط خارجی مثل رطوبت کم که می تونه منجر به خشکی پوست بشه مستعدتر بشه. اگه در آب و هوای طبیعی خشک زندگی می‌کنید، یا اگه در ماه‌های بادی یا زمستانی متوجه علائم خشکی شدید، استفاده از مرطوب‌کننده ممکنه رطوبت مورد نیاز پوستتان رو در هنگام استراحت تامین کنه.

 

دستیابی به محصولات مناسب

انگلمن میگه: «من توصیه می کنم برای آبرسانی دور چشم روی یک سرم/کرم چشم اختصاصی سرمایه گذاری کنید. سرم ها برای افرادی که پوست چرب دارند بهترینه و کرم های دور چشم برای افرادی که پوست خشک دارن توصیه میشه زیرا شما هم نمی خواهید چین و چروک داشته باشید. فرمول تنها چیزی نیست که باید در نظر گرفته شود – مواد فعال می تونن به ارائه نتایج مورد نظر شما کمک کنند. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی ترکیباتی مانند اسید هیالورونیک و گلیسیرین هستند که می تونن اپیدرم رو مرطوب کنند و خطوط ریز رو به حداقل برسونن.

 

روی پوست خود سرمایه گذاری کنید

پوست بزرگترین اندام ماست و برای اینکه بتونه در بالاترین حد خود عمل کنه نیاز به مراقبت و توجه داره. حفظ عادات سالم به پوستی عالی کمک میکنه، و صرف زمان و مراقبت برای سرمایه گذاری و استفاده از محصولاتی که برای پوست دور چشم طراحی شدن، ممکنه پیشرفت های بیشتری رو تو آبرسانی دور چشم نشون بده. متخصصان کرم، ماسک و سرم رو برای انجام کار توصیه می کنن. شفر میگه: « کرم چشم روشن فوری و پچ چشم احتمالا بهترین محصولات موجود هستند. “اینها محصولات مراقبت از پوست مبتنی بر پزشکی هستند که به بهبود ساختار شیمیایی زیرین پوست کمک میکنن.”

 

انگلمن کرم دور چشم رو توصیه میکنه که «حاوی پپتیدهاییه که پوست اطراف چشم رو تقویت میکنه تا از پف‌کردگی جلوگیری کنه» او همچنین برای آبرسانی دور چشم از طرفداران کرم دور چشمی که با چای سبز و کافئین ساخته شده هست که «برای کمک به پف‌کردن چشم‌ها با منقبض کردن لایه‌های سطحی. مویرگ ها ساخته شده،”

 

همچنین بخوانید: جزوه اسکین کر

 

آلرژی خود رو درمان کنید

آلرژی اغلب همراه با خارش چشمه و مالیدن اون ناحیه از صورت ممکنه منجر به ریزش اشک، کشش و استرس عمومی بشه. انگلمن میگه: «اگر آلرژی دارید، در مورد دریافت آنتی‌هیستامین‌ها، مانند آلگرا یا زیرتک، با پزشک خود صحبت کنید. ماساژهای تخلیه لنفاوی که می تونید خودتون انجام بدید می تونه پف کردگی رو کاهش بده و صاف کردن بالش به طوری که آب زیر چشم شما جمع نشود می تواند به رفع نگرانی های مربوط به پف کردگی کمک کند.

 

 برای آبرسانی دور چشم با متخصص پوست خود در مورد درمان ها صحبت کنید

اگر با خشکی پوست چشم مبارزه می کنید و هر چیزی که  برای آبرسانی دور چشم امتحان کرده اید تغییر واقعی ایجاد نمیکنه، ممکنه وقت اون رسیده باشه که با یک متخصص مشورت کنید. شفر میگه: «در عمل من، ما یک درمان عالی جدید در مطب ارائه می‌دیم که از سرهای الماسی سفارشی‌سازی شده برای بازسازی و تحریک پوست و در عین حال تزریق سرم‌های فوق‌العاده آبرسان و جوان‌کننده استفاده میکنه.

برای پوست اطراف چشم، از یک نوک الماس ظریف‌تر استفاده می‌کنیم و اون رو با یکی از سرم‌های انفوزیونی ترکیب می‌کنیم، که هر کدوم فواید متفاوتی از جمله آبرسانی دور چشم و جوان‌سازی پوست (آبرسانی فوق‌العاده)، محافظت آنتی‌اکسیدانی (ویتامین C) کاهش پیدایش لکه های تیره و تغییر رنگ پوست (Skin Brightening) و در نهایت صاف کردن بافت پوست و افزایش شفافیت (Pore Clarifying) دارن.

از اونجایی که پوست اطراف چشم بسیار نازک و حساسه، آخرین کاری که می‌خواهیم انجام بدیم اینه که با مالش دادن مداوم و استفاده مکرر از کرم‌ها و سرم‌ها به اون آسیب وارد کنیم. اگه درمان‌های خانگی نتیجه‌ای نداشت، با متخصص پوست خود در مورد اضافه کردن یک درمان نیمه منظم چشم به روتین مراقبت از پوست خود صحبت کنید.

 

همیشه به چشماتون احترام بذارید

نکته مهم در مورد حفظ ظاهر و احساس بهترین پوست اطراف چشم محافظت از چشمانتون هست، این رو فراموش نکنید! این فراتر از استفاده از کرم‌های دور چشم با فرمول خاصه – ناحیه چشم باید در صورت امکان با SPF و عینک آفتابی محافظت بشه و مانند بقیه پوست شما روزانه مرطوب بشه. شفر میگه: «بهترین توصیه اینه که از ناحیه دور چشم غافل نشید. اکثر مردم در استفاده از مرطوب کننده صورت خوب هستند، اما اغلب از چشم ها، گردن و دست ها غافل می شن.

 

آبرسانی دور چشم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با توجه به مشکلات بوجود آمده برای خطوط تلفن اینترنتی، لطفا جهت اطلاع از دوره های آموزشی و یا دریافت نوبت انجام خدمات زیبایی، با شماره 09198020573 تماس بگیرید.

logo