اسکین کر

همه چیز در مورد اسکین کر

 

پوست در بدن انسان عضوی خیلی وسیع و پراهمیتیه که ضمن مراقبت از بدن، به حفظ سلامت اون هم کمک زیادی می­کنه. برای همین مراقبت از اون یا همون اسکین کر با استفاده از روش­های مختلف و البته مناسب خیلی ضروریه. اسکین کر در واقع دانشی عظیم برای مراقبت از این عضو مهم بدن به­ شمار میاد. به کمک این علم می­تونیم پوست رو سالم نگه داریم و به اون شادابی و طراوت بخشیم. اما این که در اصل اسکین کر چیه و چه کاربردی داره رو در این مطلب به طور کامل با هم بررسی می­کنیم، با ما همراه باشید:

 اسکین کر چیست؟

 

اسکین کر (skin care) در واقع واژه­ای انگلیسی به معنای محافظت از پوسته. برای همین کلیه کارهایی که در راستای مراقبت از پوست انجام میشن رو می­تونیم برنامه اسکین کر بدونیم. در واقع میشه مجموعه­ای از روش­های مختلف برای مراقبت و محافظت از پوست به­ شمار­آورد. به کمک این روش ­درمانی و محافظتی پوست تقویت میشه و ظاهر بهتری پیدا می­کنه.

هر پوستی ممکنه به دلایل مختلفی مثل چین و چروک، لک و جای جوش، جوش، کمبود آب و… ظاهر خوبی نداشته باشه؛ این در حالیه که می­تونیم به یک پوست جون دوباره ببخشیم.

بعضی از روش­های خونگی اسکین کر به ما این امکان رو میدن تا با امکانات خیلی ساده از پوستمون محافظت کنیم. در واقع با بعضی از کارها تا حدودی به پوست رسیدگی کنیم و اون رو سالم و شاداب نگه داریم؛ اما بعضی از مواقع پوست به خدمات تخصصی­ تری نیاز داره. در چنین مواقعی باید به یک اسکین کر تراپیست حرفه­ای مراجعه کرد. در این مطلب هر دو روش خونگی و تخصصی که در مراکز انجام میشه رو با هم بررسی می­کنیم.

مزایا

 

اسکین کر مزایای خیلی زیادی برای پوست به همراه داره که در ادامه چند مورد از اون ها به صورت خلاصه آورده شدن:

  1. باعث حذف سلول­های مرده پوست میشه؛
  2. به خوبی پوست رو آبرسانی میکنه؛
  3. باعث میشه پوست روشن­تر بشه؛
  4. با حذف چین و چروک­های ریز، پوست رو جوون­تر نشون میده؛
  5. به مرور لکهای صورت رو کمرنگ و حذف میکنه؛
  6. از جوش زدن صورت جلوگیری میکنه؛
  7. با کلاژن سازی باعث میشه پوست سفت­تر و شاداب­تر نشون داده بشه.

 

انواع روش­های خانگی

 

1. استفاده هر روز و منظم از ضدآفتاب مناسب

هیچ محصول مراقبتی برای پوست ما، به اندازه ضدآفتاب مهم نیست. برای همین تحت هیچ شرایطی نباید استفاده از اون رو فراموش کنیم. حتی اگه روزی هوا ابری باشه یا اینکه قصد بیرون رفتن نداشته باشیم. چون در هر حال پوست ما در معرض خطره. خطری که تنها ضدآفتاب می­تونه جلوی اون رو بگیره. پس یک ضدآفتاب با SPF مناسب انتخاب کنیم و هر روز از اون استفاده کنیم. تو مقاله مراقبت از پوست بطور کامل این موضوع رو براتون شرح دادیم

ضدآفتاب کمک می­کنه پوست دیرتر چین و چروک بشه و اون رو جوون نگه می­داره. با استفاده از ضدآفتاب میشه از سرطان پوست هم جلوگیری کرد.

 2. استفاده از مرطوب کننده مناسب پوست

یکی از ساده ترین راه­های اسکین کر خونگی استفاده از مرطوب کننده هست. خیلی­ها به خصوص اون­هایی که پوست چرب دارند فکر می­کنند استفاده از مرطوب کننده خیلی مهم نیست، در حالی که واقعاً مهمه. هر نوع پوستی به مرطوب کننده مناسب خودش نیاز داره. این کرم در صورتی که درست انتخاب بشه و منظم از اون استفاده کنیم خیلی خوب می­تونه پوست رو آبرسانی کنه.

3. شستشوی روزانه پوست

یکی دیگه از روش­های فوق­ العاده خونگی برای اسکین کر شستشوی روزانه با یک شوینده مناسبه. خیلی خوب میشه اگه روزی دو بار یعنی زمانی که از خواب بیدار میشیم و زمانی که قصد داریم به رختخواب بریم صورتمون رو با یک شوینده خوب، تمیز کنیم و بشوریم. با این کار روی پوست آلودگی نمیمونه و پوست اجازه نفس کشیدن پیدا می­کنه. تمیزی پوست همینطور باعث میشه که محصولات زیبایی مراقبتی پوست بهتر جذب پوست بشن.

4. داشتن رژیم غذایی مناسب

غذاهایی که میخوریم مستقیم روی پوست ما تأثیر میذارن برای همین باید برای داشتن یک پوست خوب، یک رژیم غذایی سالم داشته باشیم. استفاده از مواد غذایی مثل سبزیجات، ماهی، مغزها، ژلاتین و… به پوست برای کلاژن سازی کمک می­کنه. هر چه غذاهای مفیدتری در طی روز مصرف کنیم پوست بهتر این توانایی رو پیدا می­کنه تا به بازسازی و جوان سازی مشغول بشه.

5. مراقبت از دور چشم

پوست دور چشم خیلی حساسه. آسیب پذیری اون باعث شده که خیلی راحت تیره بشه یا چین و چروک اطراف چشم باعث بشه سن بیشتر به نظر بیاد؛ برای همین خیلی به مراقبت نیاز داره. برای اسکین کر دور چشم در خونه، شما می­تونید برای پاک کردن اون از پاک کننده­­های مخصوص استفاده کنید و با یک کرم دور چشم مناسب این قسمت از پوست رو روشن نگه دارید و از چین و چروک اون جلوگیری کنید.

 6. خوردن آب کافی

برای آبرسانی به بدن و پوست، تنها استفاده از کرم­های آبرسان کافی نیست. باید هر روز به اندازه کافی آب بخوریم. این کار ساده­ترین و کم هزینه­ترین راه برای آبرسانی پوسته. کافیه روزی 8 یا 9 لیوان آب بنوشیم. اگه خوردن آب برای شما سخته، طعم دار کردن آب یک راه ساده برای خوردن آب بیشتر در روزه.

در این مورد مصرف سبزیجات هم به خاطر فیبر بالایی که دارن خیلی به ما در آبرسانی پوست و اسکین کری که از این طریق صورت می­گیره کمک می­کنند.

 7. ورزش منظم

شاید عجیب به نظر برسه اما ورزش کردن رو هم میشه اسکین کر دونست. چون که ورزش باعث میشه استرس کمتری رو تحمل کنیم و بخش­های مختلف بدن خیلی خوب اکسیژن رسانی بشن. کافیه روزی نیم ساعت یک ورزش سبک مثل پیاده­روی رو داشته باشین. خیلی زود میتونید تأثیر اون رو در شادابی پوست ببینید.

هر چه بدن در معرض استرس کمتری باشه به طبع با سرعت بیشتری می­تونه جوانسازی کنه. برای همین میشه با ورزش منظم کاری کرد که پوست دیرتر پیر بشه.

البته سلامتی پوست نکات زیادی داره که اگر به پوستتون اهمیت میدید می تونید مقاله 10 نکته طلایی برای سلامتی پوست رو مطالعه کنید.

اسکین کر تراپیست

تا این جا با هم دیگه روش­های خیلی ساده و خونگی رو برای اسکین کر با هم بررسی کردیم. همه روش­های بالا می­تونن به ما کمک کنند که پوست سالم و شاداب­تری داشته باشیم. اما گاهی هم نیازه که به یک مرکز معتبر برای اسکین کر حرفه­ای مراجعه کنیم. در مراکز اسکین کر، پروسه رسیدگی به پوست زیر نظر اسکین کر تراپیست انجام میشه. اما اسکین کر تراپیست کیه؟

به فردی با دانش و تخصص کافی در رابطه با اسکین کر، اسکین کر تراپیست میگن. با مراجعه به یک اسکین کر تراپیست حرفه­ای میشه متناسب با نوع پوست خودمون بهترین خدمات اسکین کر را دریافت کنیم. اسکین کر تراپیست با استفاده از مواد مناسب و همینطور تجهیزات و دستگاه­های مخصوص یک برنامه اسکین کر عالی برای پوست افراد در نظر می­گیره.

باید در نظر داشت که با توجه به حساسیت و ظرافت پوست صورت حتماً باید به یک اسکین کر تراپیست متخصص در مرکزی تخصصی مراجعه کنیم. چرا که گاهی خدمات نادرست و غیرحرفه ای در این زمینه می­تونند به پوست آسیب ­هایی جدی و خیلی وقت­ها جبران ناپذیر بزنه.

انواع روش­های اسکین کر در مراکز اسکین کر

 

قبل از این هم گفتیم که اسکین کر روش­های مختلفی داره. این روش­ها به طور معمول بدون درد و سوزش هستن و نهایتاً سوزش خیلی کمی در زمان انجام بعضی از اون­ها احساس میشه که به­ هیچ عنوان آزاردهنده نیست. در ادامه با هم رایج­ترین روش­های اسکین کر را بررسی می­کنیم:

1. هیدرودرمی

پوست بر اثر بی آبی دچار بافتی خشک و کدر میشه. برای همین یکی از اقدامات که در برنامه اسکین کر تراپیست­ها حتماً قرار داده میشه، آبرسانی پوست به روش هیدرودرمی است. در این روش از دستگاه هیدرودرم استفاده می­شود. در روش هیدرودرمی، پوست توسط اسکین تراپیست از سلول­های مرده پاک میشه. بعد از اون، از راه منافذ پوست، انتقال هیالورونیک اسید به زیر پوست انجام میشه.

با استفاده از این روش محبوب، پوست از جوش­های سرسیاه، لکه و خطوط ریز رها میشه و حالت سفت و جوان­تری به خودش می­گیره.

2. ماساژ

یکی دیگه از روش­های اسکین کر در مراکز اسکین کر تخصصی، ماساژ هست که طرفدارای زیادی داره. از طریق ماساژ حرفه­ای و تخصصی، پوست به خوبی خونرسانی و اکسیژن رسانی میشه. با ترکیب ماساژ و مدیتیشن، سلول­های پوست تحریک میشه و به این شکل مواد زائد دفع میشن.

3. پاکسازی

در اسکین کر بسته به نیاز پوست هر فرد، پاکسازی تخصصی و اصولی انجام میشه. با یک پاکسازی حرفه­ای، تمامی آلودگی­های سطحی از روی پوست پاک میشن و جوش­های سرسیاه و سرسفید نیز بدون آسیب به پوست، توسط اسکین کر تراپیست تخلیه میشن. بعد از پاکسازی به خوبی میشه شادابی پوست رو احساس کرد.

علاوه بر اون به کمک پاکسازی می­تونیم پوست رو برای جذب هر چه بهتر مواد مورد استفاده در مراحل بعدی اسکین کر آماده کنیم.

4. مزوتراپی

مزوتراپی یکی از روش­های درمانی پوست است که به صورت موضعی و تزریق بدون درد انجام میشه. در این روش با توجه به با مشکلات پوست، بهترین مواد به کار برده میشن. در مزوتراپی، پوست تمام عناصر معدنی و ویتامین­های مورد نیاز خودش رو به دست میاره. به این شکل پوست از طریق مواد مورد نیاز خودش، دوباره شادابی از دست رفته را به دست میاره.

5. میکرونیدلینگ

در روش میکرونیدلینگ از سوزن­های کوچکی به نام میکرونیدل استفاده میشه. این روش به جوانسازی پوست و همچنین ترمیم جراحت­های پوستی کمک زیادی می­کنه. میکرونیدلینگ ممکنه به روش دستی و با استفاده از درمارولر یا به وسیله دستگاه انجام ­بشه. این روش برای رفع چین و چروک، درمان آکنه، جای جوش و زخم، اسکار و همچنین کاهش ترک­های چاقی و لاغری بسیار کاربردیه.

6. کلاژن درمانی

کلاژن یکی از مهم­ترین مواد برای شادابی و جوانی پوسته. برای همین در اسکین کر تلاش می­شه تا این ماده در پوست افزایش پیدا کنه. در روش کلاژن تراپی، به کمک سوزن­هایی ریز، کلاژن طبیعی به درون پوست تزریق می­شه. این روش اگر چه کمی هزینه بالایی داره اما در جوانسازی پوست و رفع چین و چروک بسیار موفق عمل می­کنه.

7. خاویار درمانی

مواد مغذی درون خاویار از جمله پروتئین و اسیدهای چرب مفید، باعث شده که خاویار درمانی یکی از روش­های عالی در اسکین کر محسوب بشه. با استفاده از خاویار تراپی پوست به خوبی تغذیه میشه و روند ترمیم و جوانسازی خود را به خوبی پشت سر میذاره. از این روش در درمان ریزش مو هم استفاده می­شه.

8. سنگ داغ یا هات استون

در روش هات استون یا همان سنگ داغ همچنین از سنگ­های مختلفی مثل سنگ­های آتشفشانی، سالت و مرمر برای ماساژ پوست استفاده میشه. در این روش با سنگ داغ، پوست ماساژ داده میشه و از این طریق چین و چروک­های عمیق کمتر میشن و پوست به آرامش فوق­العاده­ای می­رسه.

انتخاب بهترین روش اسکین کر

هر یک از روش های مراقبت از پوست اثرگذاری خاص خودشون رو دارن و در نوع خود بهترین هستن. اما تشخیص بهترین روش اسکین کر نیازمند دانش و تخصصه. چرا که هر پوستی با توجه به شرایط خود، به روش­های مختلفی در اسکین کر نیازمند است. باید برای تشخیص روش­های مورد نیاز پوست خودمون به یک اسکین تراپیست حرفه­ای مراجعه کنیم.

خیلی از اوقات ممکنه همه ما با روش­های خونگی سعی داشته باشیم حال پوستمون رو بهتر کنیم و پوست شاداب و جوون­تری داشته باشیم. اما هر چند وقت یک بار نیازه که این کار به صورت تخصصی انجام بشه. در واقع برای داشتن پوست خوب نیازه که روش­های خونگی و تخصصی در کنار هم انجام بشن.

مانیا آکادمی؛ بهترین مرکز تخصصی اسکین کر

شما می­تونید در مانیا آکادمی بهترین آموزشها رو در مورد اسکین کر زیر نظر حرفه­ ای­ترین اسکین تراپیست­ها تجربه کنین. این مرکز انواع روش تخصصی اسکین کر رو تو دوره آموزش اسکین کر آموزش میده،که پیشنهاد می کنم حتما نگاهی به سرفصل های آموزشی بندازید.

پس از اولین جلسه اسکین کر شما می­تونید به خوبی شادابی و طراوت پوست خودتون رو احساس کنید. خدمات اسکین کر همچنین می­تونه یک هدیه عالی برای عزیزانتون باشه. قطعاً هر کسی با داشتن پوست شاداب، احساس بهتری داره. برای همین میشه گفت این هدیه خیلی به دل میشینه.

علاوه بر اون اگه به دنبال یک راه جذاب و با موقعیت شغلی عالی هستید می­تونید در آموزشگاه مانیا آکادمی به صورت حرفه ­ای آموزش ببینین و به یک اسکین تراپیست حرفه­ای تبدیل بشین. برای همین اگه به شغل اسکین کر علاقه دارید این فرصت رو ساده از دست ندین.

اسکین کر

 

 

 

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با توجه به مشکلات بوجود آمده برای خطوط تلفن اینترنتی، لطفا جهت اطلاع از دوره های آموزشی و یا دریافت نوبت انجام خدمات زیبایی، با شماره 09198020573 تماس بگیرید.

logo